کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟


کد خبر : ۲۲۱۵شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷:۵۱۸۹۹۱ بازدید

پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه 1+5 خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند. در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است.

تابناک : پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند.  در میان این خودروسازی‌های غربی، دو خود‌روسازی فرانسوی رنو و پژو، حتی هیأتی از هیأت مدیره خود را رهسپار ایران کرده‌اند تا در کنفرانسی که درباره خودروسازی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند؛ افزون بر این، دو خودروساز فرانسوی، خودروسازهای کره‌ای کیا و گروه خودروسازی سوزوکی هم نقش بسیاری در بازار ایران دارند که البته این دو تا‌کنون آمادگی خود را برای بهره بردن از فرصت شش ماهه توافق ایران و غرب اعلام نکرده‌اند. 

بنا بر ‌این گزارش، آمادگی این دو خودروسازی فرانسوی و حضور نمایندگان آنها در تهران، در حالی است که پیش از این، برخی رسانه‌های ایرانی، خبر داده بودند که علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی، نمایندگان کیا، فولکس واگن، هیوندایی و سوزوکی نیز در تهران حضور خواهند یافت؛ خبری که البته از سوی این شرکت‌ها تکذیب شد و ‌فقط دو خودرو‌سازی فرانسوی، خبر حضور خود را در تهران تأیید کردند. 

در این باره باید گفت، شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۱ در اوج فروش خود، ۴۵۵‌ هزار خودرو در بازار خودروی تهران را از آن خود کرد که این میزان، تقریبا ۲۹ درصد بازار خودرو تهران در آن سال را شامل می‌شد، در حالی که شرکت رنو، نزدیک 6 درصد از بازار این کشور را در سال ۲۰۱۱ ‌در اختیار‌ داشت؛ تیراژی که در نیمه نخست سال جاری ایرانی، به حدود نصف رسیده است. 

در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی‌ام (دو خودرو‌ساز آمریکایی)، استفاده از یک شرکت سوم برای فروش خودرو به ایران به صورت برخط (آنلاین) را رد کرده‌اند، ولی شرکت فورد اعلام نموده که با دقت در حال شناسایی طرف‌های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می‌رسد. سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم‌های کنونی را انجام می‌دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می‌کند.

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟


این خبر درحالی منتشر میشود که امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت در همایش بین المللی صنعت خودرو اعلام کرده است : خودروسازان داخلی باید از خودروسازان جهانی بیاموزند. خودروسازان باید مشکلات داخلی و خارجی را مدیریت کرده و خود را به کلاس جهانی ارتقا دهند، در آن صورت دنیا به آن‌ها نیز روی خواهد آورد.

 

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟


وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش کمی و کیفی تولید خودروها در کشور، اذعان کرده است: هیچ قرارداد جدیدی را در صنعت خودرو بدون ذکر شدن بند صادرات در آن نخواهیم پذیرفت ضمن آن که در تمام قراردادهایی که با خودروسازان خارجی امضا شده تبصره صادرات باید به آن‌ها اضافه شود. به گونه‌ای که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود.با این تفاسیر گویا باید به زودی شاهد حضور خودروسازان مطرح خارجی در کشور برای وارد کردن شوکی به بدنه خودروسازی کشور و حرکت در راستای بهبود کیفی تولیدات خودرویی کشور باشیم. حرکتی که گویا حضور خودروسازان خارجی، از شرق آسیا تا آمریکا را در بر خواهد گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها