کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انسداد حساب کاربری چند مقام ایرانی در آمازون


کد خبر : ۲۲۰۲۸یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۴۸۱۶۶۵ بازدید

شرکت آمازون اعلام کرده که در سه سال گذشته به چندین شرکت و فرد ایرانی مرتبط با سفارتخانه‌های ایران در خارج این کشور بالغ بر 110 هزار دلار کالا و ...
انسداد حساب کاربری چند مقام ایرانی در آمازونانسداد حساب کاربری چند مقام ایرانی در آمازون

شرکت آمازون اعلام کرده که در سه سال گذشته به چندین شرکت و فرد ایرانی مرتبط با سفارتخانه‌های ایران در خارج این کشور بالغ بر 110 هزار دلار کالا و خدمات فروخته است. این حساب‌ها از این پس مسدود خواهند شد.
 
حساب کاربری چند تن از مقامات کشورمان که از شرکت آمریکایی آمازون اینترنتی خرید می‌کرده‌اند، به حالت تعلیق درمی‌آید. این خبر در بیانیه‌ای آمده که آمازون آن را روز جمعه 29 آوریل (10 اردیبهشت) منتشر کرده است. بر اساس گزارش فصلی آمازون که هر سه ‌ماه یک بار تهیه می‌شود، حساب‌های یادشده از جمله با سفارتخانه‌های ایران در ارتباط بوده‌اند و در سه سال گذشته بالغ بر 110 هزار دلار از این شرکت خرید کرده‌اند.

شرکت آمازون گفته است که حساب‌هایی که این خریدها را انجام داده‌اند مشمول تحریم‌هایی هستند که معاملات اقتصادی میان ایران و آمریکا را ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش آمازون، در فاصله ژانویه 2013 تا مارس امسال (2016) این شرکت سفارش‌هایی را برای افراد و نهادهایی خارج از ایران تهیه و ارسال کرده که مشمول قوانین تحریمی آمریکا موسوم به "قانون 2012 حقوق بشر در سوریه" و "قانون کاهش تهدید ایران" می‌شده‌اند.

بنا بر گزارش آمازون، کالاهای خریداری شده شامل کتاب، موسیقی و سایر محصولات چندرسانه‌ای، پوشاک، وسایل خانگی و آشپزخانه، محصولات آرایشی و بهداشتی، وسایل دفتر کار، تجهیزات الکترونیکی و قطعات خودرو بودند.

ارزش این سفارش‌ها به این ترتیب گزارش شده است: حدود 20 هزار دلار برای سفارتخانه‌های ایران در ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و چین و یک هیئت دولتی ایران در فرانسه و حدود 81 هزار دلار برای افرادی که به احتمال با این سفارتخانه‌ها در ارتباط بوده‌اند. همچنین محصولاتی به ارزش حدود 900 دلار به سفارش فردی که مشمول آیین‌نامه شماره 13382 دولت آمریکا می‌شده است.

آیین‌نامه موسوم به "دستور اجرایی 13382" در 29 ژوئن 2005 به امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا - جورج بوش - رسید. این دستور با هدف توقیف دارایی دست‌اندرکاران گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و حامیان آنها صادر شد. شرکت آمازون اعلام کرده که نمی‌تواند میزان دقیق سودی را که از فروش این محصولات و خدمات عاید شده محاسبه کند، اما تصریح کرده که دیگر به این حساب‌ها کالایی نخواهد فروخت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها