کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آماده میانجی‌گری بین ایران و آمریکا هستیم


کد خبر : ۲۱۹۸۰شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۲۰۲۵۷۴ بازدید

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به نامه وزیر امور خارجه کشورمان به بان‌کی‌مون گفت:‌ «در مواردی که هر دو کشور درخواست کنند، دفاتر ...

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به نامه وزیر امور خارجه کشورمان به بان‌کی‌مون گفت:‌ «در مواردی که هر دو کشور درخواست کنند، دفاتر میانجی‌گری و حل اختلاف زیر نظر دبیرکل سازمان ملل، آماده کمک و میانجیگری برای حل اختلاف‌ها میان دول هستند».

به گزارش بی‌بی‌سی، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به نامه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، اعلام کرده در صورتی که هر دو کشور درخواست کنند، این سازمان آماده کمک به حل اختلافات میان تهران و واشنگتن است. همزمان آمریکا اعلام کرده نیازی به ارجاع مساله به سازمان ملل نمی‌بیند.

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران، روز پنجشنبه (نهم اردیبهشت) در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از بلوکه شدن دارایی‌های ایران در آمریکا به حکم دادگاه‌های این کشور به شدت انتقاد کرده و آن را «تهدیدی علیه حقوق بین‌المللی» خوانده بود.

در واکنش به این نامه، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، روز جمعه (دهم اردیبهشت) گفت: «در مواردی که هر دو کشور درخواست کنند، دفاتر میانجی‌گری و حل اختلاف زیر نظر دبیرکل سازمان ملل، آماده کمک و میانجیگری برای حل اختلاف‌ها میان دول هستند».

این در حالی است که مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نامه اعتراضی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل،‌ در بیانیه‌ای که روز گذشته (جمعه) منتشر شد اعلام کرد که مقامات آمریکایی از نامه آقای ظریف به آقای بان مطلع هستند اما ایالات متحده این شکایت درباره حکم صادره از سوی دیوان عالی آمریکا را رد کرده است. بنا به اعلام تونر «ما باور داریم که قوانین ایالات متحده و اجرای آن قوانین توسط دادگاه‌های ایالات متحده منطبق با قوانین بین‌المللی است».



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها