کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اپراتورهای متخلف جريمه می شوند


کد خبر : ۲۱۹۲۶پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳:۴۷۶۶۶ بازدید

چندي پيش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، خبر از راه‌اندازي سرويس يكپارچه‌يي داد كه از طريق آن كاربران هر سه اپراتور مي‌توانند پيامك‌های ...

چندي پيش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، خبر از راه‌اندازي سرويس يكپارچه‌يي داد كه از طريق آن كاربران هر سه اپراتور مي‌توانند پيامك‌هاي ناخواسته تبليغاتي خود را حذف كنند. در اين سرويس يكپارچه فعال‌سازي و غير فعال‌سازي خدمات پيامكي براي كاربران تمام اپراتورهاي تلفن همراه، از طريق سامانه پيامكي 800 يا شماره‌گيري كددستوري #800* ممكن شده است و كاربران مي‌توانند از اين روش، نسبت به انواع پيامك‌هاي ارزش افزوده فعال روي سيم‌كارت خود و روش غير فعال‌سازي آن آگاه شوند يا در صورت عدم تمايل به دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي آنها را لغو كنند.

اما به نظر مي‌رسد، مشتركان و كاربراني كه از اين كد دستوري و پيامك استفاده كرده‌اند علاوه بر حذف پيامك‌هاي تبليغاتي، پيامك‌هاي تراكنش‌هاي بانكي خود را نيز ديگر دريافت نمي‌كنند، مساله‌يي كه معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرده كاملا خلاف قانون است و در صورتي كه كاربر يا مشترك از اين كدهاي دستوري استفاده كند نبايد پيامك‌هاي بانكي يا تراكنش بانكي آن حذف شود.

عباسي شاهكوه در پاسخ به اين سوال كه با وجود اين برخي كاربران از قطع شدن پيامك‌هاي تراكنش بانكي به دنبال استفاده از اين طرح گلايه دارند، گفت: ما اين موضوع را رد نمي‌كنيم كه گاهي مشكلاتي در اين زمينه ايجاد مي‌شود، اما در موارد متعدد ممكن است ريشه اين مشكلات نرم‌افزاري باشد كه در هر صورت تمام مشكلات از سوي رگولاتور پيگيري خواهد شد.

وي در ارتباط با افرادي كه مدعي شده‌اند، برخي اپراتورها 24 ساعت پس از غير فعال‌سازي پيامك‌هاي ارزش افزوده بار ديگر آنها را فعال مي‌كنند نيز اظهار كرد: اگر چنين اتفاقي رخ دهد قطعا تخلف و خلاف مقررات بوده و نبايد چنين اتفاقي بيفتد.

معاون سازمان تنظيم مقررات همچنين متذكر شد: در خصوص پيامك‌هاي بانكي نيز بايد به اين نكته توجه داشت كه بخش عظيمي از اين پيامك‌ها مربوط به برداشت و واريز وجه مي‌شود كه در اصطلاح به آنها پيامك‌هاي تراكنشي گفته مي‌شود كه اگر اين دسته از پيامك‌ها قطع شوند، خلاف مقررات است، اما دسته ديگري از پيامك‌هاي بانكي هم هستند كه مربوط به تبليغات يا موضوعات اطلاع‌رساني بانك‌ها مي‌شوند كه در صورت حذف پيامك‌هاي تبليغاتي از سوي كاربران طبيعتا اين دسته از پيامك‌ها حذف خواهند شد.

عباسي شاهكوه با بيان اينكه سازمان تنظيم مقررات تلاش دارد مشكلات كاربران در ارتباط با پيامك‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده به حداقل برسد، متذكر شد: با وجود اين هيچ‌گاه نمي‌توان ادعا كرد كه در يك سيستم الكترونيكي به‌طور 100درصد مشكلي وجود ندارد، اما با اين حال ما پيگير اين هستيم كه مشكلات كاربران در اين بخش هر روز كمتر شود.

معاون سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در پاسخ به اين سوال كه آيا براي اپراتورهاي تلفن همراه جريمه‌يي براي عدم رعايت اين موارد در نظر گرفته شده خاطرنشان كرد: براي اپراتورهاي متخلف ساختارهاي جريمه‌يي متعددي وجود دارد كه البته در زمان ورود اپراتورها به عرصه ارائه خدمات نسل سه تا حدي تلاش شده اين ساختار يكسان شود، اما به هرحال بسته به نوع تخلف صورت گرفته جريمه‌هاي مختلفي براي اپراتورهايي كه مقررات را زيرپا بگذارند، در نظر گرفته شده است

معاون صدور مجوز سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيامك‌هاي تبليغاتي اپراتورها نيز جز پيامك‌هاي تبليغاتي محسوب مي‌شود و بايد حذف شود، گفت: تا پيش از اين تبليغاتي كه از سوي اپراتورها به مشترك ارسال مي‌شد، در دسته پيامك‌هاي اسپم قرار نمي‌گرفت اما در اين طرح جديد، اپراتور را ملزم كرديم در صورت درخواست كاربر براي حذف پيامك‌هاي تبليغاتي، پيامك‌هاي خودشان را نيز بايد قطع كنند.

عباسي شاهكوه با اشاره به اختلالاتي كه در آغاز اجراي اين طرح، روي شبكه اپراتورهاي موبايل ديده مي‌شود، تاكيد كرد: در ساعات اوليه اجراي اين طرح، به دليل افزايش بار ترافيكي مشكلاتي در نحوه اجراي آن پيش آمد كه با افزايش سرور از سوي اپراتورها، هم‌اكنون مشكل تا حدي برطرف شده است. اما به‌طور قطع به چند روز زمان نياز داريم تا اين سرويس پايدار شود. وي اضافه كرد: اين طرح به تدريج در حال تكميل شدن است و در اين مرحله موفق شده‌ايم كه يك چارچوب يكسان را براي هماهنگي و مقررات‌گذاري در حوزه ساماندهي پيامك‌هاي انبوه اجرايي كنيم. به تدريج نقاط ضعف اين سيستم اصلاح و برطرف مي‌شود. ممكن است در چند روز نخست اين طرح، با اختلالاتي همراه باشد اما به مرور تكميل مي‌شود.

معاون رگولاتوري با تاكيد بر يكسان‌سازي نحوه درخواست مشتركان براي قطع سرويس‌هاي پيامكي، افزود: اين سرويس با نظارت كامل و مستقيم رگولاتوري انجام مي‌شود و به زودي قابليت‌هاي ديگري مانند آمارگيري و نظرسنجي را نيز به اين سامانه اضافه خواهيم كرد تا در صورت نارضايتي كاربران، موضوع به صورت مستقيم پيگيري شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها