کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودیت سقف 150 میلیون تومان برای مسکن قسطی


کد خبر : ۲۱۹۰۴چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۴۷۲۴۷۷ بازدید

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه تعیین سقف 150 میلیون تومان برای مسکن قسطی محدودیت ایجاد می‌کند، گفت: در آخرین مذاکرات کارمزد ...

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه تعیین سقف 150 میلیون تومان برای مسکن قسطی محدودیت ایجاد می‌کند، گفت: در آخرین مذاکرات کارمزد بانک مسکن 2 تا 3 درصد تعیین شده است.

حسن محتشم در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه پروژه فروش قسطی مسکن در عمل به اجرا نرسیده است، گفت: بانک مسکن اعلام آمادگی کرده تا فروش اقساطی را انجام دهد اما مشکل این است که سقف 150 میلیون تومان را تعیین کرده که این یک محدودیت ایجاد می‌کند.

وی، سقف ۱۵۰ میلیون تومان اقساط را یک عامل بازدارنده برای معاملات دانست و افزود: مسئول توافق میان فروشندگان و خریداران انبوه سازان هستند و بانک فقط نقش تضمین کننده را دارد، این در شرایطی است که بانک پولی پرداخت نمی کند بلکه کارمزد هم می‌گیرد، بنابراین تعیین سقف مبلغ اقساط ضرورتی ندارد.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و کار مدونی بر روی طرح انجام نگرفته است، اظهار داشت: مشخص نیست که خریدار باید چگونه به انبوه سازان مراجعه داشته باشد اما اگر تمامی این مسائل حل شود، شرایط خوبی برای بازار مسکن ایجاد می‌کند.

محتشم در خصوص کامزد بانک مسکن بابت ضمانت فروش قسطی مسکن، گفت: ظاهرا با توافقی که به تازگی انجام شده، ۲ تا ۳ درصد برای کامزد تعیین شده که باید از سوی خریدار پرداخت شود، البته در مذاکرات قبلی ۵ درصد تعیین شده بود که از نظر ما مبلغ زیادی بود.

وی با اشاره به اینکه تعیین سقف ۱۵۰ میلیون تومان باعث می شود که استقبال زیادی از این طرح نشود، گفت: کامزد بالا منطقی نیست و اگر قرار باشد تا این طرح به اجرا نرسد یا استقبال چندانی از آن نشود، تاثیری را در بازار مسکن نخواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها