کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلسم 40 ساله آزادراه تهران – شمال نوروز شکسته می‌شود


کد خبر : ۲۱۸۵۷سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۱۳۵۶۶۱ بازدید

بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از آغاز مطالعات و برنامه ریزی برای ساخت یکی از مهم‌ترین و البته یکی از دشوارترین آزاد‌راه‌های کشور به نظر ...
طلسم 40 ساله آزادراه تهران – شمال نوروز شکسته می‌شودطلسم 40 ساله آزادراه تهران – شمال نوروز شکسته می‌شود

بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از آغاز مطالعات و برنامه ریزی برای ساخت یکی از مهم‌ترین و البته یکی از دشوارترین آزاد‌راه‌های کشور به نظر می‌رسد سرانجام موعد ابتدایی برای بهره‌برداری از این جاده پرسروصدا سررسیده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، هرچند در سال‌های ابتدایی دهه 90 قطعه چهار آزاد‌راه تهران – شمال از سوی دولت قبل مورد افتتاح قرار گرفت، اما کوتاه‌بودن مسیر این قطعه و البته شرایط نسبتا ساده‌ای که در قیاس با سه قطعه دیگر دارد، باعث شد همچنان بخش قابل توجهی از مزیت‌های مدنظر برای ساخت این آزادراه به تکمیل قطعات باقی‌مانده موکول شود.

قطعاتی که در طول تمام این سال‌ها به دلیل دشواری‌های قابل توجه در زمینه‌ی کارگاهی که به ساخت چندین کیلومتر تونل و عبور از مسیرهای صعب‌العبور نیاز دارد تقریبا مورد کم‌توجهی قرار گرفت و جز برخی اقدامات ابتدایی هرگز به مرحله‌ی افتتاح نزدیک نشد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و پس از انجام پیگیری‌های ابتدایی بار دیگر وزارت راه و شهرسازی توانست قرار‌دادی با بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار ابتدایی قطعه نخست آزاد‌راه تهران – شمال ببندد که تکلیف این قطعه بسیار مهم را روشن می‌کند. قرار‌دادی که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با نهایی ‌شدن بحث‌های مطالعاتی قطعات دوم و سوم این آزادراه تکمیل خواهد شد.


jpffabnfme0bioolurq6.jpg


با نهایی شدن توافقات مدنظر در این حوزه و البته آغاز به کار چند پیمانکار ایرانی در این قطعه مهم زمان افتتاح قطعه نخست آزاد‌راه تهران – شمال بسیار نزدیک شد تا جایی که دولت اعلام کرد در صورت طی شدن مراحل مدنظر این قطعه تا سال 1396 به افتتاح برسد. قطعه‌ای که می‌تواند مسیر تهران تا شمال را حدود 60 کیلومتر کاهش دهد و از این نظر جزو محورهایی به حساب خواهد آمد که بسیار پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

پس از افزایش سرعت کار در این قطعه حالا معاون آخوندی خبر از افزایش امیدواری‌ها برای آغاز به کار این قطعه در نوروز سال 1396 داده و اعلام کرده است که می‌توان به صورت آزمایشی تردد در این قطعه را از فروردین‌ماه سال آینده کلید زد.

هرچند علی نورزاد اعلام کرده هنوز کار در این قطعه باقی‌مانده و پیگیری‌های لازم باید انجام گیرد، اما با توجه به خوش‌بینی وی نسبت به بهره‌برداری از این قطعه به نظر می‌رسد طلسم 40 ساله آزاد‌راه تهران – شمال می‌تواند در نوروز سال 1396 شکسته شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها