کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه مشتریان میگوی ایرانی از امارات تا آمریکا


کد خبر : ۲۱۸۵۲چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳:۴۷۸۰۸ بازدید

سال گذشته بیش از 13 هزار تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده ...

سال گذشته بیش از 13 هزار تن میگوی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است و این محصول به کشورهای مختلفی از امارات تا آمریکا صادر شده که البته طی سال گذشته برای میگوی ایرانی اتفاقات تلخی از جمله بیماری لکه سفید پیش آمد که باعث کاهش چشمگیر تولید و صادرات آن شد.

سال گذشته 13 هزار و 100 تن میگو به ارزش 56 میلیون و 700 هزار دلار به 19 کشور ارمنستان، اسپانیا، امارات، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، تایلند، تایوان، ترکیه، کره جنوبی، عراق، عمان، روسیه، قطر، کویت، لبنان، مصر، مکزیک و ویتنام صادر شد که از نظر وزنی 10.1 درصد و از نظر ارزشی 9.2 درصد افزایش صادرات را نسبت به سال 1393 تجربه کرده است.


ویتنام مشتری نیمی از میگوی صادراتی ایرانی

در میان مشتریان میگویی در سال گذشته می‌توان آمریکا، ایتالیا و اسپانیا را به عنوان مشتریان جدیدی که پس از سال‌ها مجددا به بازار میگو برگشته‌اند، قلمداد کرد و در این میان امارات و ویتنام با خرید حدود 11 تن از میگوی صادراتی سهمی معادل 84.61 درصد در بازار این محصول داشته‌اند که سهم ویتنام به تنهایی 53.84 درصد است.

البته قیمت میگو در بازار جهانی کاهش یافته است که طی چهار سال گذشته این روند کاهشی ادامه داشته به گونه‌ای که هر کیلوگرم میگو 4.3 دلار در بازارهای جهانی فروخته شده و این قیمت 0.8 درصد ارزان‌تر از متوسط قیمت فروش میگوی ایرانی در سال 1393 است.

گرچه صادرات میگو از نظر وزنی و ارزشی با افزایش حدود 10 درصدی نسبت به سال 1393 مواجه شده است اما به گفته حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات با توجه به افزایش تولید این محصول در سال جاری پیش‌بینی می‌شد که میزان تولید میگو در سال گذشته به حدود 20 هزار تن و میزان صادرات آن از 15 هزار تن برسد. اما بیماری لکه سفید میگو که در مزارع پرورشی استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان مجدداً تکرار شد و خسارت وارد کرد و سبب شد میزان آن به حدود 17 هزار و 500 تن کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها