کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضرر 390 میلیارد دلاری نفت به کشورهای خاورمیانه


کد خبر : ۲۱۸۲۸سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۳:۴۷۳۱۴ بازدید

صندوق بین‌المللی پول گزارش داده که سقوط چشمگیر قیمت نفت سال گذشته 390 میلیارد دلار به کشورهای صادرکننده نفت در خاورمیانه ...
ضرر 390 میلیارد دلاری نفت به کشورهای خاورمیانه ضرر 390 میلیارد دلاری نفت به کشورهای خاورمیانه

صندوق بین‌المللی پول گزارش داده که سقوط چشمگیر قیمت نفت سال گذشته 390 میلیارد دلار به کشورهای صادرکننده نفت در خاورمیانه ضرر زده است.

این صندوق زیان کشورهای صادرکننده در سال آینده را 150 میلیارد دلار برآورد کرده است. کندی رشد اقتصادی از تبعات این زیان اقتصادی خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که کشورهای صادرکننده نفت خاورمیانه برای جبران این زیان اقتصادی در سال‌های آینده مجبور به صرفه‌جویی خواهند بود. در عرض یک سال قیمت نفت از بشکه‌ای حدود 115 دلار در میانه سال 2014 به کم‌تر از 30 دلار رسید و حالا دوباره به بیش از 40 دلار افزایش یافته است.

این افت قیمت به وضوح بر اقتصاد کشورهای عمده صادرکننده مانند عربستان سعودی و کویت اثرات منفی گذاشته و باعث کسری بودجه آنها شده است. صندوق بین‌المللی پول در گزارش قبلی خود پیش‌بینی کرده بود که میزان پولی که کشورهای صادرکننده از کاهش قیمت نفت از دست می‌دهند، 360 میلیارد دلار خواهد بود، اما پیش‌بینی تازه این صندوق 30 میلیارد دلار از رقم قبلی بیشتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها