کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 240 پله‌ای شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۲۱۸۲۰دوشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۷۹۴۴ بازدید

بازار سهام امروز شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه سهام همسو با پیشرو شدن بانک‌ها و تحرک بازارگردان‌های سهام در این گروه ...

بازار سهام امروز شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه سهام همسو با پیشرو شدن بانک‌ها و تحرک بازارگردان‌های سهام در این گروه بود. بازاری که امروز برای سهامداران خودرو ناامیدکننده بود.

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) 6 اردیبهشت ماه 95 با افزایش 240 واحدی به رقم 78 هزار و 688 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 81 واحدی عدد 13 هزار و 317 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 506 واحدی به عدد 88 هزار و 261 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 369 واحدی عدد 55 هزار و 383 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 703 واحد کاهش به رقم 170 هزار و 149 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 6 واحدی عدد 801 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با 68 واحد، گروه سایپا با 60 واحد و بانک تجارت با 51 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ارتباطات سیار ایران با 55 واحد، تاپیکو با 37 واحد و پالایش نفت اصفهان با 31 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 313 میلیارد و 699 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 468 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 101 هزار و 731 نوبت داد و ستد بود. طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، تهران شیمی، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری پارس آریان، پالایش نفت لاوان، سیمان ارومیه، همراه اول،‌حق تقدم خرید سهام چادرملو، بیمه نوین، اوراق مشارکت بین‌المللی، توسعه ساختمان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌ بیمه آرمان، متوقف شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی بانک سینا 50 میلیون سهم به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار عمده کد به کد شد.

در نماد معاملاتی صنایع سیمان دشتستان نیز امروز کمتر از 50 میلیون سهم به ارزش بیش از 15 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی میان کدهای درون گروهی کد به کد شد.

در ایران خودرو نیز امروز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در نماد معاملاتی گروه‌های خودرویی شاهد واگذاری صف‌های خرید در میانه بازار امروز بود. هر چند که انگیزه‌های نوسان‌گیری متعصبانه در گروه سایپا باعث شد، تا در آخرین دقایق معاملات امروز صف خرید 8 میلیون سهمی را از سوی سهامداران حقیقی این شرکت در این نماد معاملاتی به نمایش گذاشته شود.

فشار عرضه بر تقاضای سهام در گروه خودرویی‌ها تا حدی است که حتی نوسان‌های کمتر از 10 درصدی نیز سهامداران را راغب به سهامداری در این گروه نمی‌کند و با کوچکترین عرضه‌ای صف‌های خرید واگذار می‌شود.

این در حالی است که امروز پارس خودرو همسو با برخی معاملات کد به کد در بازار خرده‌فروشی این نماد امروز صف خرید 22میلیون سهمی برای خود پدیدار کرد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام با صدور سیگنال‌های خرید در الگوهای حمایتی همپای حمایت بازارگردان‌های حقوقی با غلبه تقاضا بر عرضه سهام روبه‌رو شد. هر چند که حجم معاملات در این گروه به ویژه در نمادهای معاملاتی پیشرو بانکی‌ها چندان قابل اتکا نیست.

امروز در گروه معدنی‌ها نیز همچنان خریداران سهام برای جمع‌آوری سهام این گروه از خود اقبال نشان دادند. در این گروه‌ دوقلوهای سنگ آهنی با خبرهای امیدوارکننده در حوزه سنگ آهن و فلزات اساسی در بازارهای جهانی به ویژه از سوی چین روبه‌رو هستند.

امروز همچنان نماد معاملاتی پترول در حالی از فرابورس به بازار دوم بورس منتقل شد که همسو با معاملات انتقالی سهامدار عمده در این نماد امروز قیمت این سهم به رقم 1557 ریال به ازای هر سهم بازگشایی شد.

امروز در گروه پیمانکاری‌ها نیز حفاری شمال با اقبال خریداران اغلب حقیقی با وجود عرضه‌های حقوقی روبه‌رو بود. در گروه قندی‌ها نیز امروز قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی در دامنه نوسان مثبت قیمتی تعدیل شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و رو به مثبت بود که به نظر می‌رسید گام‌های خود را بر روی الگوهای چارتی بیش از متغیرهای بنیادی هماهنگ کرده است.

بازاری که ترجیح می‌داد با توجه به اصلاح قیمت سهام در گروه‌های بزرگ شاخص‌ساز، از طریق واگذاری سهام و شناسایی سود کوتاه مدت در بازار دوم و شرکت‌های کوچک اقدام به جمع‌آوری سهام برخی شرکت‌های بزرگ نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها