کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمادگی هما برای برقراری پرواز ایران - آمریکا


کد خبر : ۲۱۷۹جمعه، ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶:۰۷۳۱۰۱ بازدید

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این شرکت قبلا پرواز مستقیم به نیویورک داشته است، گفت: درحال حاضر چهار فروند هواپیمای بوئینگ‌ 747 دوربرد شرکت هما ظرفیت سوخت‌گیری بالایی دارند و برای پرواز طولانی روی اقیانوس مناسب هستند.

فرهاد پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: ظرفیت هرکدام از این هواپیماها حدود 300 نفر است و علاوه بر هما، شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان نیز هواپیمای ایرباس 340 دور‌ پرواز در اختیار دارند که می‌توانند پرواز ایران - آمریکا را برقرار کنند.

وی با بیان اینکه با وجود همه تحریم‌ها علیه صنعت حمل و نقل هوایی ایران، این صنعت هم‌چنان فعال و پویا در خدمت مردم است، گفت: قبل و بعد از انقلاب فقط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی قادر به انجام این پرواز بود اما با توجه به افزایش توانمندی شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر علاوه بر ما دو ایرلاین دیگر نیز می‌توانند در این مسیر پرواز داشته باشند.

پرورش با بیان اینکه منتظر دریافت مجوز برای برقراری این پرواز هستیم، افزود: هما به هامبورگ، فرانکفورت و دیگر نقاط اروپا پرواز دارد؛ بنابراین برای برقراری این پرواز نیز مشکلی نداریم.

چندی پیش نیز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از پرواز مستقیم ایران - آمریکا در صورت مثبت شدن مذاکرات خبر داده و گفته بود اگر مذاکرات به سمت نتایج مثبت برود حداکثر تا پایان سال‌ جاری میلادی می‌توانیم این پرواز را برقرار کنیم.نوریان همچنین از تمایل آمریکایی‌ها برای برقراری پرواز مستقیم به ایران خبر داده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها