کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 8.1 درصدی نرخ سکه در فروردین ماه


کد خبر : ۲۱۷۵۳شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴:۰۴۶۷۲ بازدید

آمارها نشان می دهد سکه در فروردین ماه در دامنه قیمتی 10 میلیون 80 هزار ریال تا 10 میلیون و 430 هزار ریال در نوسان بود.

نوسانات فلز گران بهای داخلی از نیمه دوم فروردین ماه امسال بیشتر شد، این در حالی بود که در نیمه نخست نوسانات سکه محدود بود و کف قیمتی آن نیز در 15 روز ابتدایی سال ثبت شد. 

نرخ سکه در هشتم فروردین به 10 میلیون و 80 هزار ریال رسید که کمترین قیمت آن در سال 95 بود؛ پس از این تا 16 فروردین ماه، سکه نوسان خاصی را تجربه نکرد. همچنین سکه از 17 تا 24 فروردین در مسیر افزایشی قرار گرفت؛ به طوری که در بیست و چهارم فروردین، به بالاترین قیمت از اواسط بهمن 93 رسید.

نرخ سکه در بیست و چهارمین روز فروردین ماه با 40 هزار ریال افزایش به 10 میلیون 430 هزار ریال رسیده بود. پس از ثبت این قیمت، بهای سکه تا حدی در مسیر کاهشی قرار گرفت و در نهایت با 10 میلیون و 300 هزار ریال به کار خود پایان داد.

ثبت این قیمت موجب شد سکه در نخستین ماه بهار افزایش 8.1 درصدی را تجربه کند که بیشترین بازده در بین سه بازار سرمایه گذاری بود. 

به گفته فعالان، رشد نسبی دلار و ماندن اونس بالای مرز یک هزار و 200 دلار از جمله عواملی بودند که به بازدهی سکه کمک کردند؛ البته برخی تقاضاهای مناسبتی چون روز مادر نیز در رشد قیمت سکه موثر بودند. 

البته در فروردین ماه، ارزش بازاری سکه بسیار بیش از ارزش ذاتی آن بود. با این حال در نخستین روز اردیبهشت، سکه متناسب با عوامل بنیادی حرکت نکرد تا حباب قیمت آن کاهش یابد. با وجود کاهش اندک نرخ سکه در ابتدای اردیبهشت ماه، در رابطه با روند قیمتی این فلز گرانبها در بازار داخلی در این ماه، دیدگاه مشخصی وجود ندارد. بیشتر ابهام بازار مربوط به روند قیمتی اونس در بازارهای جهانی است.

به گفته فعالان، برخی معامله گران سکه با توجه به ابهام اونس ترجیح داده اند با احتیاط بیشتری معاملات خود را انجام دهند. این در حالی است که برخی معامله گران سکه چشم به بازار ارز دوخته اند و انتظار دارند که با افزایش دلار، سکه نیز با رشد قیمت مواجه شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها