کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پروانه ساختمانی این هفته صادر نمی‌شود


کد خبر : ۲۱۶۴۷سه شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۴۷۱۵۵۴ بازدید

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران گفت: باهمکاری شورای شهر دنبال این هستیم تا از هفته آینده دوباره صدور شناسنامه فنی ...

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران گفت: باهمکاری شورای شهر دنبال این هستیم تا از هفته آینده دوباره صدور شناسنامه فنی-ملکی، ارجاع کار به مهندسان ناظروکنترل نقشه‌ها مطابق قانون انجام شود.

مهدی روانشادنیا در گفتگو با مهر در خصوص چالش بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی و عدم اجرای قانون از سوی شهرداری، گفت: در این هفته با پیگیری‌های انجام شده، کنترل نقشه‌ها، ارجاع کار به مهندسان و صدور شناسنامه فنی ـ ملکی انجام نمی‌شود تا به زودی این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث مقررات ملی ساختمان، قانون با صراحت بر این موارد تأکید کرده است، اظهار داشت: به هر ترتیب اقدامات انجام شده از سوی شهرداری، خلاف مقررات جاری کشور است و نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی وارد این موضوع شدند تا قانون به اجرا برسد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: خوشبختانه شورای شهر تهران هم اقدامات خوبی را انجام داده است و هفته پیش تصمیم‌گیری شد تا در این هفته هیچ اقدامی و مشکلی در این خصوص صادر نشود تا به زودی این موضوع به سرانجام برسد.

روانشادنیا با تاکید بر اینکه به صراحت دوباره روند اجرای کار، قانونی خواهد شد، گفت: از آنجایی که موضوع شهرفروشی، درآمدهای ناپایدار شهرداری و سایر تخلفات مطرح است، امیدواریم که هر چه سریعتر با حمایت دیگر نهادها، قانون در موضوع صدور پروانه‌های ساختمانی، ارجاع کار به مهندسان و صدور شناسنامه فنی ـ ملکی به اجرا برسد.

وی با اعلام اینکه مشکل کیفیت در ساختمان‌ها وجود دارد، افزود: عدم رعایت مقررات ملی ساختمان برای شهرداری‌ها هم تبعات منفی دارد، بنابراین باید مقررات ملی ساختمان در همه ساخت و سازها به اجرا برسد.

اوایل فروردین امسال رئیس سازمان نظام مهندسی از عدم اجرای قانون ارجاع نظارت بر مهندس ناظر، روند نادرست صدور شناسنامه فنی ـ ملکی و کنترل نقشه‌ها خبر داده بود.

حبیب‌الله بیطرف گفته بود که شهرداری تهران تحت فشار صاحبان کار و متقاضیان صدور پروانه دست به این اقدام زده‌ و تغییر این مسیر برای ساختمان‌ها کاری غیرقانونی است و ما از مراجع قانونی درخواست کردیم تا در اسرع وقت به روال قانونی برگردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها