کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات امروز


کد خبر : ۲۱۵۸۱یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۱۰۲۰۴۸ بازدید

بازار سهام امروز نیز اگرچه شاهد ریزش دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود بود، اما با تحرک بازارگردان‌ها و حقوقی‌های بازار با جمع‌آوری ...

بازار سهام امروز نیز اگرچه شاهد ریزش دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود بود، اما با تحرک بازارگردان‌ها و حقوقی‌های بازار با جمع‌آوری صف‌ فروش در اغلب گروه‌ها به ویژه در خودرویی و بانک‌ها روبرو شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 29 فروردین ماه 95، با کاهش 468 واحدی به رقم 77 هزار و 516 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 109 واحد افت عدد 13 هزار و 266 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنینی شاخص سهام آزاد شناور با 797 واحد کاهش به عدد 87 هزار و 681 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 435 واحدی به عدد 53 هزار و 971 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 376 واحد کاهش به عدد 171 هزار و 145 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افت 10 واحدی عدد 758 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 67 واحد، ایران خودرو با 63 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گلهر به 49 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به دوش کشیدند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی ج.ا.ا با 45 واحد، گروه مپنا با 42 واحد و ملی صنایع مس ایران با 25 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران با بیش از 295 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 210 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 7 هزار و 833 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لنت ترمز ایران، تهران شیمی، سرمایه‌گذاری ملت، ارتباطات سیار ایران، فنرسازی خاور، بیمه دانا، بیمه نوین، بانک گردشگری، گسترش صنایع پیام، معدنی دماوند، دشت مرغاب از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نما معاملاتی شرکت‌های گروه فن‌آوا، لامیران، بیمه ملت، بهپاک، گسترش صنایع انرژی آذرآب و اوراق اجازه «صایان» بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در نماد معاملاتی صدرا نیز شاهد معامله کد به کد 14.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان بود. در نماد معاملاتی فولاد خوزستان نیز امروز 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال امروز با به میدان آمدن پررنگ بازارگردان‌ها و حقوقی‌های بازار اغلب صف فروش‌ها در نمادهای معاملاتی پیشرو بازار به ویژه در گروه‌های خودور و بانک جمع‌آور شد.

در عین حال همسو با انتظار برای بازگشایی بازارهای جهانی در روزهای آینده و رشد قیمت کالاهای اساسی و نفت خام، گروه‌های تجهیزاتی و پیمانکاری بورس با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام روبرو شدند.

آنچه که امروز در اغلب نمادهای معاملاتی بازار به خوبی مشهود بود تلاش برای پایان اصلاح قیمت سهام به مدد تحرک بازارگردان‌ها و سهامداران حقوقی شرکت‌های بزرگ بورسی بود. هرچند که در برخی نمادهای معاملاتی به ویژه خودرویی‌ها همچنان انگیزه برای فروش سهام وجود دارد.

امروز بازار سهام در گروه حمل و نقل دریایی همسو با حمایت حقوقی‌ها شاهد حضور محسوس خریداران سهام بود. در عین حال در برخی تک سهم‌ها نیز بازار به دنبال خبرهای امیدوارکننده در این شرکت‌های بود.

در این میان شرکت شیشه و گاز خود را برای اعلام خبر واگذاری زمین این شرکت در مهرآباد تهران آماده می‌کند.

به گزارش فارس،امروز اگرچه فشار فروش در اغلب نمادهای معاملاتی مشهود بود اما با امدادرسانی بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کنار حضور پررنگ بازیگران حقوقی باعث شد تا در دقایق پایانی معاملات امروز بازار سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو شاهد معاملات متعادل باشد.

به گزارش فارس،‌به نظر می‌رسد همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی در روز آینده، بورس تهران شاهد معاملاتی متعادل و در دامنه‌ای مثبت پس از تحمل دو روز افت پی‌درپی شاهد باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها