کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در آستانه نشست دوحه، بهای نفت دوباره کاهش یافت


کد خبر : ۲۱۵۰۵پنجشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹:۲۸۸۵۰ بازدید

بهای هر بشکه نفت خام برنت به 41 دلار و 67 سنت رسید. این درحالی است که کشورهای تولیدکننده نفت امیدوارند در نشست دوحه بر سر پایین ...
در آستانه نشست دوحه، بهای نفت دوباره کاهش یافتدر آستانه نشست دوحه، بهای نفت دوباره کاهش یافت

بهای هر بشکه نفت خام برنت به 41 دلار و 67 سنت رسید. این درحالی است که کشورهای تولیدکننده نفت امیدوارند در نشست دوحه بر سر پایین آوردن تولید به توافق مشخصی برسند. هنوز معلوم نیست ایران در نشست شرکت خواهد کرد یا نه.

پنج‌شنبه 26 فروردین ماه مصادف با 14 آوریل قیمت نفت خام بار دیگر در بازارهای آسیایی کاهش یافت.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای نفت باز هم کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت در بازارها به 41 دلار و 67 سنت رسید. این رقم در مقایسه با بهای نفت برنت در روز گذشته ۱۱ سنت کاهش نشان می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که هشدار سازمان "اوپک" مبنی بر این که سطح تولید همچنان بیش از تقاضای جهانی است، بر کاهش بیشتر نرخ جهانی نفت تاثیر داشت.
روز پنج‌شنبه (۱۴ آوریل) "آژانس بین‌المللی انرژی" اعلام کرد که این وضعیت بی‌ثبات ممکن است تا پایان سال جاری میلادی به طول انجامد و تاکید کرد که نشست سران کشورهای اوپک در قطر که در آخر هفته جاری برگزار خواهد شد، امکان پیش‌بینی وضعیت بازار جهانی نفت را شفاف‌تر خواهد کرد.

قطر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که "جو امیدواری مثبتی" میان کشورهای تولید‌کننده‌ی نفت وجود دارد که بتوانند در نشست دوحه به توافقی همگانی برسند.

روز سه‌شنبه (12 آوریل) رسانه‌ها خبر دادند که عربستان سعودی و روسیه برای توقف تولید نفت، با یکدیگر به توافق‌های نخستین رسیدند. در پی انتشار این خبر بهای نفت روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت، اما روز پنج‌شنبه بهای نفت دوباره کاهش پیدا کرد.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی قطر منتشر کرد، تاکید شده است: «با افزایش شمار کشورهای تولیدکننده‌ی نفت که اعلام کردند در نشست دوحه برای تصمیم‌گیری درباره‌ وضعیت استخراج شرکت خواهند کرد، بیش از پیش امیدواریم به توافقی برسیم که بار دیگر ثبات و آرامش و توازن را به بازار نفت برگرداند.»

کارشناسان نفت پیش‌بینی می‌کنند که سران کشورهای اوپک در نشست دوحه بالاخره برای توقف تولید نفت برای مدتی کوتاه و کاستن از ذخایر نفت استخراج‌شده به توافقی عملی دست یابند.

نشست دوحه با حضور کدام کشورها؟

تاکنون کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، ونزوئلا، کویت، اکوادور، الجزیره، اندونزی و نیجریه به اضافه روسیه و عمان و بحرین که عضو "اوپک" نیستند، اعلام کرده‌اند که در نشست دوحه شرکت خواهند کرد. از سوی دیگر 4 کشور مهم دیگر عضو اوپک یعنی ایران، عراق، لیبی و آنگولا هنوز اعلام نکرده‌اند که آیا در نشست دوحه حضور خواهند داشت یا خیر.

کاهش شدید بهای نفت، کشورهای صادرکننده در اوپک و خارج از آن را زیر فشار گذاشته است که در تنظیم بازار نفت و ممانعت از ورود مازاد به این بازار جلوگیری کنند.

عربستان که بزرگترین تولید کننده نفت در اوپک است، در اجلاس ژانویه در دوحه گفت که برای ایجاد ثبات در بازار نفت سطح تولید خود را در سطح ژانویه نگه خواهد داشت؛ اما بعد معلوم شد که تولید عربستان در ژانویه در دو سال اخیر رکورد شکسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها