کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران و ایتالیا 7 یادداشت همکاری امضا کردند


کد خبر : ۲۱۴۵۳چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴:۳۱۱۵۳۴ بازدید

ایران و ایتالیا در جریان سفر نخست‌وزیر ایتالیا به تهران چندین یادداشت تفاهم و همکاری در دو بخش دولتی و خصوصی امضا کردند. رویترز ارزش این اسناد ...
ایران و ایتالیا 7 یادداشت همکاری امضا کردندایران و ایتالیا 7 یادداشت همکاری امضا کردند

ایران و ایتالیا در جریان سفر نخست‌وزیر ایتالیا به تهران چندین یادداشت تفاهم و همکاری در دو بخش دولتی و خصوصی امضا کردند. رویترز ارزش این اسناد را چندین میلیارد یورو خوانده است.

ایران و ایتالیا با امضای 7 سند همکاری روابط خود را تحکیم بخشیدند. این اسناد بین ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان سه‌شنبه (۲۴ فروردین/ ۱۲ آوریل) در تهران امضا شد.

به گزارش ایرنا، از جمله اسناد امضاشده می‌توان به یادداشت تفاهم همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه همكاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین یادداشت همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا اشاره كرد.

خبرگزاری رویتزر می‌نویسد، منابع آگاه ارزش این قراردادها را چندین میلیارد یورو برآورد کرده‌اند.

در دیدار نخست‌وزیر ایتالیا از تهران بین شركت انی و شركت ملی صادرات گاز ایران و همچنین بین شركت فرودگاه‌‌های ایران و شركت فرودگاه‌های میلان ایتالیا یادداشت تفاهم همكاری امضا شد.

همچنین سند همكاری در زمینه برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی بین دو کشور به امضا رسید.

ساچه، سازمان صادرات ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بانک "کاسا دپوزیتی ا پرستیتی" ایتالیا خط اعتباری به ارزش 4 میلیارد یورو برای شرکت‌های سازنده زیرساخت‌های نفت و گاز و حمل ونقل ایران در نظر می‌گیرد و ساچه این وام‌ها را تضمین خواهد کرد.»

بر اساس بیانیه ساچه، یک خط اضافی اعتباری به ارزش 800 میلیون یورو برای فعالیت‌های کوچک و متوسط شرکت‌های ایتالیایی در ایران ارائه خواهد شد.

نخست‌وزیر ایتالیا بامداد سه‌شنبه (24 فروردین) برای دیدار با مقامات ایران وارد تهران شد. یك هیات 250 نفری سیاسی و اقتصادی با دستور كار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پساتحریم نخست‌وزیر ایتالیا را در سفر به تهران همراهی می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها