کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه تشکی و با چه قیمتی بخریم؟


کد خبر : ۲۱۴۱۸سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴:۲۱۷۵۲۵ بازدید

سبک زندگی کنونی به دلایل مختلف از جمله بروز مشکلات مربوط به استخوان ها و ستون فقرات، استفاده از انواع تشک های طبی را رواج داده ...
چه تشکی و با چه قیمتی بخریم؟چه تشکی و با چه قیمتی بخریم؟

سبک زندگی کنونی به دلایل مختلف از جمله بروز مشکلات مربوط به استخوان ها و ستون فقرات، استفاده از انواع تشک های طبی را رواج داده است. به طور کلی، انواع مدل های تشک خواب در 3 نوع فنری، طبی- فنری و طبی تفکیک شده اند.

1-  تشک فنری: این تشک ها برای سنین پایین تر و افراد با وزن کمتر مناسب است و در آن، به علت حالت ارتجاعی تشک، وزن در سطح تشک پخش می شود. این تشک ها نسبت به سایر انواع آن، کم کاربردتر و ارزان تر می باشد.

2-  تشک طبی و فنری: تشک طبی و فنری یک انتخاب ایده آل برای تمام سنین است. این محصولات، به دلیل استفاده از اسفنج با تراکم بالا و فنر بندی متراکم تر و فشرده علاوه بر طول عمر بالای تشک خوابی توام با آرامش را به ارمغان خواهد آورد. در این تشک ها، با توجه به اینکه فنر پاکتی و منفصل استفاده شده باشد، یا دارای مموری فوم باشد (در ادامه توضیح داده خواهد شد) و ...، قیمت متفاوت خواهد بود.

3- تشک طبی: این تشک ها دارای فنر نبوده و تنها خاصیت طبی دارند. در این گروه، تشک طبی نوع فوم، ارزان ترین است که از خصوصیات آن سبک، سفت و قابل شست وشو بودن، می باشد. جنس آن از یونولیت بوده و دارای عمر نسبتا کمی می‌باشد. تشک طبی نوع اسفنجی نیز نرم تر و با کیفیت تر بوده و با توجه به نوع اسفنج قیمت و کیفیت متفاوتی دارد. تشک تمام مموری فوم نیز تشک طبی است که کلا دارای مموری فوم است و قیمت نسبتا بالاتری دارد. در ادامه، به مواردی در خصوص دونوع اخیر که پرکاربردترند، اشاره می شود.

انواع فنر در تشک های طبی فنردار

هنگام خرید یک تشک فنر دار، باید توجه داشته باشید که این فنرها عمدتاً به دو صورت پاکتی و متصل درون تشک قرار گرفته اند. در این میان، تشک های دارای فنرهای جدا که هر کدام داخل یک پاکت قرار می گیرند، نسل جدید سیستم فنر در تشک های جدید می باشند. در این تشک ها، با تکان خوردن قسمتی از یک تشک همه جای تشک تکان نخواهد خورد. همچنین جدا عمل کردن فنر ها باعث پر شدن گودی کمر و ایجاد حالت استاندارد شکل بدن حین خواب می شود.

ابعاد

هم اینک این محصولات، در ابعاد مختلف، از قبیل 70 در 130 سانتی متر برای کودکان، 80 در 180 سانتی متر برای نوجوانان، 90 در 200 سانتی متر برای تک نفره بزرگسالان و 200 در 180 سانتی متر برای دو نفره بزرگسالان تولید می شوند. (البته در بازار، ممکن است محصولاتی با ابعاد نزدیک به موارد یاد شده را نیز یافت).

جنس رویه، عامل تمایز قیمتی

یکی از عوامل متمایز کننده قیمتی در تشک ها، جنس رویه آن می باشد. در این زمینه در برخی، از جنس خارجی استفاده شده است. هم چنین در سال های اخیر، نوع خاصی از جنس رویه تخت به نام مموری فوم (اسفنج حافظه دار) در تشک ها استفاده می شود.  ویژگی منحصر به فرد فوم های هوشمند تغییر شکل در اثر دمای بدن، برگشت پذیری مناسب پس از بردا شتن نیرو در ناحیه تماس، تسهیل در جریان گردش خون، جلوگیری از گرفتگی عضلات و نیز جلوگیری از درد در ناحیه ستون فقرات است. البته باید توجه داشته باشید که شاید این نوع تشک را نتوانید در فروشگاه های معمولی پیدا کنید. رویه های ضد کنه و پشه نیز از دیگر رویه های جدید می‌باشند. در این زمینه هم چنین لازم است ذکر شود عمده رویه های موجود در بازار، قابلیت شست وشو ندارند و بدین منظور برخی به هنگام خرید، رویه های جداگانه تحت عنوان پد قابل شست وشو خریداری می نمایند.

 قیمت تشک ها به چه عواملی بستگی دارد؟

هم اینک قیمت تشک ها به نوع آن (که در بالا به برخی تفاوت ها اشاره شد)، جنس رویه تخت، وزن مواد داخل تخت، حداکثر وزن قابل تحمل (که خود را در سال های تحت ضمانت نشان می دهد) و نیز برند تولید کننده آن بستگی دارد و البته عمده برندهای موجود، تولید داخل کشور است. بر این اساس، قیمت تشک های طبی یک نفره در حدود 50 تا 500 هزار تومان و دو نفره بین 100 هزار تا 1 میلیون تومان است. تشک های فنردار یک نفره نیز از حدود 100 الی 200 هزار تومان و دو نفره از 400 هزار تومان به بالا در بازار یافت می شوند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها