کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز دوشنبه


کد خبر : ۲۱۳۸۱دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۳۲۷۹۸ بازدید

در پی لغزش بازارهای سهام آسیا و نزدیک شدن دلار به پایین‌ترین سطح شش ماه گذشته، در معاملات روز دوشنبه‌ طلا به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

آمار اقتصادی ضعیف و عدم قطعیت در مورد سیاست پولی ایالات متحده باعث ایجاد جو ریسک گریزی در بازار شده است که این موضوع موجب افزایش تقاضا برای دارایی‌هایی نظیر طلا و ین ژاپن شده که نزدیک به سطوح سال 2014 معامله می‌شوند. 

پس از به ثبت رساندن بهترین رشد هفتگی در هفته گذشته، هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه، با رشدی 0.8 درصدی یکهزار و 251 دلار و 20 سنت معامله شد.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد: «بازارها هنوز در مورد مسیر پیش‌روی اقتصاد جهانی نامطمئن هستند، و طلا به عنوان یک دارایی امن تلقی می‌شود. در کوتاه مدت طلا در روند صعودی باقی خواهد ماند، اما انتظار می‌رود که فلز زرد در ادامه سال جاری و با اعمال دو مرتبه افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو مقداری از این رشد را از دست بدهد.»

انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری کمرنگ شده و این موضوع باعث شده تا در سه ماهه منتهی به 30 مارس، طلا بهترین فصل خود را در سی سال اخیر تجربه کند.

جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو روز پنجشنبه اعلام کرده بود اقتصاد آمریکا در یک جایگاه محکم قرار دارد و هنوز به دنبال تضمین افزایش نرخ بهره بیشتر است.  بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش داد.

ویلیام دادلی، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک روز جمعه اظهار داشت به دلیل خطرات خارجی تهدیدکننده اقصتصاد آمریکا، بانک مرکزی باید رویکردی محتاطانه و تدریجی در خصوص افزایش نرخ بهره داشته باشد  هر چند نشانه‌هایی از قدرت و تورم در داخل کشور دیده می‌شود.

شاخص دلار با افتی 0.15 درصدی نسبت به سبد ارزهای دیگر،‌ هفته گذشته را با سطح 94.015 واحدی پشت سر گذاشت که پایین‌ترین مقدار از اواسط ماه اکتبر بوده است.
 
شاخص MSCI سهام آسیا پاسیفیک خارج از ژاپن 0.4 درصد افت کرد، در حالی که شاخص نیکی ژاپن با افتی 2 درصدی مواجه شد. آمار روز جمعه نشان داد که صندوق‌های تامینی و مدیران پول جایگاه‌های بلندمدت خود را در معاملات آتی طلا کاهش داده‌اند. دارایی‌ها در صندوق SPDR، بزرگترین صندوق حمایت طلا نیز با افتی 0.22 درصدی به 817.81 تن در روز جمعه رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها