کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام قیمت مصوب هر دانه تخم‌مرغ


کد خبر : ۲۱۳۷سه شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷:۳۲۴۰۳۷ بازدید

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار اعلام کرد: از شنبه - نهم آذر - تخم‌مرغ قیمت‌دار در بازار عرضه می‌شود که براساس مصوبه ابلاغ شده قیمت هر عدد 320 تومان برای تخم‌مرغ زرد معمولی و 330 تومان برای هر عدد تخم‌مرغ زعفرانی در نظر گرفته شده است.

فرزاد طلاکش اظهار کرد: طرح حک کردن قیمت برای هر عدد تخم مرغ به معنی قیمت‌گذاری جدید نیست بلکه این قیمت‌ها همان قیمت‌های کنونی بازار تخم‌مرغ کشور است و این طرح تنها تضمین‌کننده و کنترل‌کننده نوسانات قیمت تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: قیمت 320 تومان و 330 تومان برای هر عدد تخم‌مرغ حداقل قیمتی بوده که مرغداران و مصرف‌کنندگان‌ از آن رضایت نسبی دارند که البته این قیمت سود چندانی برای تولیدکنندگان در بر ندارد اما درصدد هستیم بتوانیم قیمت هر عدد تخم‌مرغ را در بازار تا چند ماه آینده ثابت نگه داریم . دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: حک کردن قیمت روی هر عدد تخم‌مرغ می‌تواند از واسطه‌گری‌ها و سودجویی‌ها در بازار مصرف این فرآورده پروتئینی جلوگیری و قیمت آن را تثبیت کند.

طلاکش اظهار کرد: همه مرغدارانی که قادر به حک کردن قیمت روی هر عدد تخم‌مرغ هستند می‌توانند در این طرح وارد شوند که با توجه به زیرساخت‌های موجود بیش از 60 درصد مرغداران امکان اجرای این طرح را دارند.به گفته وی روزانه حدود 33 میلیون عدد تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که تا پایان سال 70 درصد از تخم‌مرغ تولید شده در این طرح وارد می‌شوند و برای هر عدد از این محصول قیمت ثابتی حک می‌شود.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: اگر قیمت تخم‌مرغ از حد مشخصی بالاتر رود دیگر نمی‌توان امیدوار بود که مصرف سرانه این فرآورده پروتئینی که برای سلامت انسان بسیار موثر است افزایش یابد بلکه افزایش بیش از حد قیمت برابر با کاهش مصرف و تکرار ضرر و زیان مرغداران است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها