کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکوردهای جدید قیمت سکه در سال 95


کد خبر : ۲۱۳۴۲یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۴۰۴۰۰۸ بازدید

قیمت انواع سکه در روزهای اخیر با نوساناتی در جهت افزایش نرخ همراه شده است به طوری که قیمت سکه تمام بهار طرح جدید با نوسان ...

قیمت انواع سکه در روزهای اخیر با نوساناتی در جهت افزایش نرخ همراه شده است به طوری که قیمت سکه تمام بهار طرح جدید با نوسان 28 هزار تومانی در سه هفته اخیر به بیش از یک میلیون و 33 هزار تومان رسید.

قیمت انواع سکه در فرودین ماه روند صعودی پیدا کرد و در روز‌های اخیر این روند شتاب بیشتری یافت تا در روز گذشته - 21 فروردین - قیمت سکه تمام بهار طرح جدید به بیش از یک میلیون و 33 هزار تومان برسد.

سکه تمام طرح جدید از شروع سال جدید تا کنون با نوسان 28 هزار تومانی روبه روشده است. این نوع سکه در هفته اول فروردین یک میلیون و 5 هزار تومان در عرضه شد و در ادامه و در میانه فروردین به یک میلیون و 19 هزار تومان افزایش یافت تا رکود سال گذشته سکه تمام طرح جدید را با این نرخ زده باشد.

این روند در روزهای بعد نیز ادامه پیدا کرد و در 17 فروردین قیمت این سکه به یک میلیون و 29 هزار تومان رسید و بعد از آن در روز گذشته - شنبه - با نرخ یک میلیون و 33 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد.

این وضعیت برای سایر انواع سکه نیز به وجود آمد. نیم سکه که در نخستین هفته در سال جدید 534 هزار تومان عرضه شد. همچنین در میانه فروردین نیم سکه به 542 هزار تومان رسید و در 21 فروردین با نرخ 543 هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد تا این نوع سکه در 21 روز نخست فروردین با 8 هزار تومان نوسان قیمت رو به رو شده باشد.

همچنین ربع سکه 12 هزارتومان نوسان در همین بازه زمانی پیدا کرد. ربع سکه در روز‌های ابتدایی فروردین، 278 هزار تومان عرضه شد و در 19 فروردین ماه به 290 هزار تومان رسید تا بالاترین نرخ ربع سکه دست کم از سال گذشته تا کنون ثبت شده باشد.

درباره افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر محمد ولی - رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی - به ایسنا گفت که به دلیل بالا رفتن تقاضا، شاهد افزایش قیمت سکه در بازار بودیم.

به گفته وی زمانی که افزایش تقاضا به بازار وارد می‌شود اگر بتوانیم بازار را مدیریت کنیم و عرضه را بالا ببریم، مشکلی به وجود نمی‌آید اما در بازار طلا با توجه به افزایش تقاضا و بالا نرفتن عرضه شاهد نوسان قیمت طلا بودیم.

محمد ولی معتقد است که ذائقه مردم در حال تغییر است و به جای خرید سکه کم‌کم به خرید مصنوعات طلا روی می‌آورند تا بتوانند از آن به عنوان زیورآلات استفاده کنند و از سوی دیگر برای‌شان به عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها