کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

17 کشور بدهکار دنیا را بشناسید


کد خبر : ۲۱۳۳۵یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۶۳۴۲۹ بازدید

در پی تلاش یونان برای بازگشایی صندوق‌های بیشتری از منابع اعتباردهندگان بین‌المللی به منظور کمک به اصلاح اقتصاد خراب خود، در ماه آوریل تمامی ...
17 کشور بدهکار دنیا را بشناسید17 کشور بدهکار دنیا را بشناسید

 علی‌رغم درگیری با مقادیر عظیمی از بدهی دولت، یونان بدهکارترین کشور جهان نیست.

گزارش رقابت‌پذیری جهانی مجمع جهانی اقتصاد نگاهی به سلامت مالی و خطرات کشورها در سراسر دنیا انداخته است. یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین رتبه‌بندی‌هایی که در واقع سطح بدهی دولت‌ها را نشان می‌دهد.

با نگاه به سطح بدهی ناخالص دولتی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی، مشخص می‌شود که چگونه کشوری بدون متحمل شدن بدهی بیشتر قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود خواهد بود.  به طور کلی نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی پایین‌تر،‌ بهتر خواهد بود.  بیزینس‌اینسایدر نگاهی به 17 کشوری که از لحاظ بدهی قابلیت رقابت با یونان را دارند، انداخته است: 
 
ایسلند 90.2 درصد
قبل از بحران اعتباری در سال 2007، بدهی دولت در زمان رتبه‌بندی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در حدود 27 درصد بوده است. با این وجود بدهی همچنان بسیار بالا است. 
 
باربادوس 92 درصد
این کشور پناهگاه مالیاتی ثروتمندترین و توسعه یافته‌ترین کشور در شرق دریای کارائیب بوده، ولی چشم‌انداز رشد این کشور به دلیل اقدامات ریاضتی به منظور مقابله با اثرات بحران اعتباری 8 سال گذشته ضعیف به نظر می‌رسد.
 
فرانسه 93.9 درصد
آژانس آماری کشور فرانسه اعلام کرد که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در دوران نقاهت به سر می‌برد.
 
اسپانیا 93.9 درصد
موسسه اس‌اندپی اطمینان دارد که رشد شناوراسپانیا و اصلاحات بازار کار چشم‌انداز اقتصادی این کشور را تقویت خواهد کرد.
 
کیپ‌ورد 95 درصد
مجموع‌الجزایر کیپ‌ورد یک اقتصاد خدمات محور بوده و از کمبود منابع طبیعی رنج می‌برد. این بدان معناست که این کشور باید 82 درصد از مواد غذایی خود را وارد کند که منجر به آسیب‌پذیری اقتصاد نسبت به نوسانان بازار خواهد شد. 
 
بلژیک 99.8 درصد
این کشور به عنوان «مرد بیمار اروپا» شناخته می‌شود، چرا که از زمانی که دولت کسری بودجه را از 6.2 درصد GDP در سال 2009 به 3.2 درصد کاهش داد، بدهی این کشور هنوز به طرز قابل توجهی بالاست.
 
سنگاپور 101.38 درصد
سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست، ولی این مجمع الجزایر از بدهی بالا رنج می‌برد. دولت در حال حاضر در تلاش برای یافتن راه‌های جدیدی برای رشد اقتصاد و بالابردن بهره‌وری است.

ایالات متحده 104.5 درصد
آمریکا برای نخستین بار در هفت سال گذشته در ماه دسامبر سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد. در ماه مارس، جانت یلن،‌ رئیس فدرال‌رزرو اعلام کرد که اقتصاد در مسیر آهسته‌ و رشد یکنواخت قرار دارد.

بوتان 110.7 درصد
اقتصاد کوچک آسیایی به طرز نزدیکی با هند در ارتباط است و به شدت به کمک مالی و نیروی کار خارجی برای زیرساخت‌های خود وابسته است. 

قبرس 112 درصد
از زمانی که بحران بدهی صندوق‌های سرمایه اروپایی در سال 2010 در جهان شکل گرفت قرار گرفتن بیش‌ازحد این کشور در معرض یونان به شدت به این کشور ضربه زده است. همانند یونان، این کشور باید توسط اعتباردهندگان بین‌المللی نجات پیدا کند و با اجرای کنترل سرمایه و اقدامات ریاضتی به دنبال کمک‌های مالی باشد.
 
ایرلند 122.8 درصد
این کشور از دو سال است که از برنامه کمک مالی خارج شده است ولی هنوز با  حجم عظیمی از بدهی مواجه است. ولی ایرلند در مسیر درستی قرار دارد. این کشور تاکنون در تامین مجدد مالی مقادیر بالای بدهی بانکی خود موفق عمل کرده است.

پرتغال 128.8 درصد
پرتغال در اواسط سال 2014 خود را از برنامه کمک مالی خلاص کرد. با وجود این، تولید ناخالص داخلی همچنان 7.8 درصد کمتر از پایان سال 2007 بوده است.

ایتالیا 132.5 درصد
نسبت بدهی کشور به تولید ناخالص داخلی در رده دوم منطقه یورو قرار دارد.

جامائیکا 138.9 درصد
بخش خدمات جامائیکا 80 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می‌شود، ولی میزان جرم،‌ فساد و بیکاری بالا رشد این کشور را در معرض سقوط قرار داده است. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که در کنار اقدامات دیگر، جامائیکا باید در سیستم مالیاتی خود اصلاحاتی را انجام دهد.

لبنان 139.7 درصد
این کشور که سابقا یکی از بزرگترین مقاصد توریستی دنیا بود بعد از جنگ در سوریه و آشوب‌های سیاسی داخلی با کمبود بودجه در چند ماه اخیر مواجه شده است.

یونان 173.8 درصد
این کشور بیش از 320 میلیارد یورو کمک مالی دریافت کرده و به نظر می‌رسد که بازپرداخت این مقدار پول برای این کشور غیرممکن باشد. ولی به طرز شگفت‌انگیزی این کشور بدهکارترین دولت دنیا را ندارد.

ژاپن 243.2 درصد
ژاپن در یک نقطه نگران کننده قرار دارد. اقتصاد این کشور با سرعت بسیار آهسته‌ای در حال رشد است و بانک مرکزی ژاپن برای تحریک آن در حال حاضر دست به دامن نرخ بهره منفی شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها