کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۲۵۲پنجشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۱۸۷۲۴ بازدید

به دنبال انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا امروز پنج شنبه در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده است.

متن مذاکرات نشست ماه مارس فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که رویکرد محتاطانه ای از سوی مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا موجب افزایش قیمت طلا شده است ولی این افزایش تحت تاثیر رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار داشته و چندان زیاد نبوده است. در واقع رشد شاخص سهام مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است. متن مذاکرات نشست ماه مارس نشان می دهد که مقام های فدرال رزرو آمریکا درباره لزوم افزایش نرخ بهره در نشست آوریل بحث و تبادل نظر کرده اند.

در بین مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا اجماع کلی درباره اتخاذ رویکرد محتاطانه برای افزایش نرخ بهره با توجه به اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی و نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی وجود داشته است. به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1229 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش 0.7 درصدی روبرو شده بود. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال بیش از 16 درصد افزایش یافت که این میزان رشد در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد: افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو شود. البته از سوی دیگر تاخیر بیشتر در افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند برای قیمت طلا مثبت باشد.

گزارش سایت طلا، قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساس است و مرتبا تغییر می کند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز چهارشنبه با 0.51 درصد افزایش به بیش از 819 تن رسیده است.

این نخستین افزایش ذخایر طلای این صندوق در دو هفته اخیر به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها