کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احمدی‌نژاد: چرا باید رد صلاحیت شوم؟


کد خبر : ۲۱۲۴۵شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸:۴۷۷۷۰۳ بازدید

عده‌ای از محاکمه‌اش می‌گویند و برخی دیگر برایش فرش قرمز پهن می‌کنند. در حدود سه سالی که از آغازبه‌کار دولت دهم ...

 عده‌ای از محاکمه‌اش می‌گویند و برخی دیگر برایش فرش قرمز پهن می‌کنند. در حدود سه سالی که از آغازبه‌کار دولت دهم می‌گذرد، هرازچندگاهی پرونده فساد مالی یا رانت‌خواری سیاسی و اقتصادی از گوشه‌ای سر بر می‌آورد که رگ و ریشه‌اش به دولت احمدی‌نژاد می‌رسد. معاون اول دولت دهم که به دلیل تخلفات مالی در زندان اوین به سر می‌برد. برخی از نزدیکان و مشاوران و معاونان احمدی‌نژاد هم در این سال‌ها در حال رفت‌وآمد به زندان بوده‌اند؛ از این‌روست که عده‌ای معتقدند فساد دولتی در دوره دولت‌های نهم و دهم فربه شده و او باید در دادگاهی صالحه به این مفاسد پاسخ دهد. اما در مقابل هم هستند کسانی که همچنان از او و عملکردش دفاع می‌کنند. او را مظلوم می‌خوانند و ابراز امیدواری می‌کنند دوباره به پاستور بازگردد. 

روزنامه شرق می نویسد :

روح‌الله حسینیان یکی از همین افراد است. این عضو جبهه پایداری درباره احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 گفته‌ است: «درحال‌حاضر تعداد زیادی از مردم خواستار حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هستند و قطعا باید بیاید و از خودش در مقابل اتهاماتی که در طول سه سال گذشته به او زده شده و از مظلومیتش دفاع کند». این نماینده مجلس نهم در گفت‌وگو با «عصرایران» درباره حمایت جبهه پایداری از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: «من سخنگوی جبهه پایداری نیستم اما به‌عنوان روح‌الله حسینیان اگر احمدی‌نژاد کاندیدا شود، از او حمایت می‌کنم».

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: «اگر احمدی‌نژاد در انتخابات سال ٩٦ حضور پیدا کند، ٧٥ درصد در مقابل روحانی شانس پیروزی دارد». البته این مواضع حسینیان تازه و عجیب نیست. اگرچه شهرت روح‌الله حسینیان به دوران اصلاحات بازمی‌گردد اما این به آن معنا نیست که او پس از سال ٨٤ همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی حاضر نبوده ‌است. در ابتدای روی‌کارآمدن دولت اول محمود احمدی‌نژاد، به‌عنوان مشاور امنیتی رئیس دولت نهم به پاستور راه یافت و پس از آن نیز در انتخابات مجلس هشتم به‌عنوان نماینده تهران به مجلس رفت و فراکسیونی به نام فراکسیون انقلاب اسلامی راه‌اندازی کرد. فراکسیونی که گفتمانش، موبه‌مو شبیه آبادگران جوان بود. «آبادگران جوان» نام تیمی است که با دراختیارگرفتن شورای دوم شهر تهران، احمدی‌نژاد را به حوالی «بهشت» فرستادند تا شهردار تهران شود و بعدتر نیز او را تا پاستور همراهی کردند و بازتولید این تیم در دل مجلس هشتم، باعث شد نام وکیل‌الدوله تا پایان عمر این مجلس روی حسینیان و دوستانش نظیر رسایی و کوچک‌زاده بماند. آن‌روزها مجلس یک فراکسیون اکثریت اصولگرا و یک فراکسیون اقلیت اصلاح‌طلب داشت و فراکسیون حسینیان به صورت جزیره‌ای در دل فراکسیون اصولگرایان عمل می‌کرد.

جزیره‌ای خودمختار که با علی لاریجانی اختلاف داشتند. این اختلافات در سال پایانی عمر مجلس هشتم وارد مرحله‌ای جدید شد. این‌گونه بود که حامیان دولت احمدی‌نژاد بنیان‌گذار «جبهه پایداری» شدند و بازهم حسینیان در هیأت‌رئیسه این تشکیلات نقش برجسته‌ای داشت. او با فهرست همین تشکیلات به همراه دیگر هم‌قطارانش وارد مجلس نهم شد. در طول دوران دولت نهم و دهم، روح‌الله حسینیان، به‌عنوان حامی تمام‌قد احمدی‌نژاد، راهش را ادامه داد. او برخلاف بسیاری از اصولگرایان سابق نه‌تنها از حمایتش از دولت نهم و دهم اعلام برائت نکرد یا به‌کل آن‌ را منکر نشد بلکه همچنان پای رئیس دولت محبوبش ایستاده است و آرزوی بازگشت او را در سر می‌پروراند.

احمدی‌نژاد: شورای نگهبان دلیلی برای رد صلاحیتم ندارد

از سوی دیگر عصر دیروز، سخنانی منتسب به محمود احمدی‌نژاد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آنلاین داشت. خبرآنلاین به نقل از سایت خبری «پایش» نوشت: محمود احمدی‌نژاد، برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان برای حضور در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری را رد کرده و گفته است شورای نگهبان دلیلی برای رد صلاحیت او ندارد. این سایت خبری مدعی شد احمدی‌نژاد انتشار این گمانه‌زنی‌ها را خبرسازی و عملیات روانی مخالفان برای ناامیدکردن طرفدارانش عنوان کرده و گفته است: «واقعا چه دلیلی دارد که شورای نگهبان بنده را رد کند؟» پیش از این سایت خبری «پایش» به نقل از برخی منابع نزدیک به شورای نگهبان از احتمال رد صلاحیت احمدی‌نژاد در هر انتخابات پیش‌رو خبر داده بود. شایان ذکر است در گذشته برخی اخبار مربوط به احمدی‌نژاد در «پایش» منتشر شده بود که بعدتر توسط منابع نزدیک به او تکذیب شده بود.

همچنین این پایگاه خبری مدعی شده است احمدی‌نژاد اخیرا در دیدار با برخی هوادارانش که خواستار نامزدی او در انتخابات آینده شده‌‌اند، از دادن پاسخ مثبت خودداری کرده اما با اشاره به اخبار مربوط به احتمال نامزدی‌اش در انتخابات گفته است: «نمی‌دانم چرا عده‌ای این‌قدر ترسیده‌اند؟» او گفته است که نه‌تنها اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت، که برخی اصولگرایان نیز از احتمال کاندیداتوری او به هراس افتاده‌اند. رئیس سابق دولت در واکنش به دعوت طرفدارانش برای نامزدی در انتخابات گفت: «همین که شما امروز از من می‌خواهید در انتخابات نامزد شوم و از شنیدن خبر احتمال نامزدی ما خوشحال شده‌اید، نشان می‌دهد که اینها (دولت فعلی) گند زده‌اند».در روزهای گذشته، شایعه حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ دست به دست می‌شد. خبرگزاری «تسنیم» نوشته بود احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار آنها مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ کاندیدا خواهید شد یا نه، گفته است: «ان‌شاء‌الله سال ٩٦ همه همدیگر را خواهیم دید».

اما خبرگزاری «ایسنا» در خبری به تشریح تمام گفت‌و‌شنودهای احمدی‌نژاد با خبرنگاران در آن روز پرداخت. این گفت‌و‌شنود در حاشیه برگزاری مراسم ترحیم مادر سردار سلامی انجام شده و طبق روایت خبرنگار ایسنا که گویا در آن مراسم حاضر بوده، احمدی‌نژاد به هیچ‌یک از سؤالات خبرنگاران به‌درستی پاسخ نداده و به‌ویژه دراین‌باره مطلبی را که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، بر زبان نرانده است. به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد پس از حضور در مسجد، هنگام خروج با جمع کثیری از خبرنگاران مواجه شد که تلاش داشتند از رئیس‌جمهور پیشین درباره تصمیمش برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ سؤالاتی را مطرح کنند که البته او به هیچ‌کدام از سؤال‌ها پاسخ نداد و با خنده گفت: «ما را از چه مسیری آوردید». در پایان وقتی احمدی‌نژاد در حال سوارشدن به ماشین خود بود، یکی از خبرنگاران پرسید: آقای دکتر سال ٩٦ منتظرتان باشیم؟ که احمدی‌نژاد بازهم پاسخی به این سؤال نداد و حین سوارشدن به ماشین خطاب به جمع گفت: «التماس دعا از همگی، خداحافظ».

جوانفکر: احمدی‌نژاد «فعلا» برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارد

در میان تمام گمانه‌زنی‌ها مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد هم به میدان آمد. علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با «ایسنا» تأکید کرد که احمدی‌نژاد فعلا برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم ندارد. البته این تکذیب در خود نکته جالبی هم دارد. سایت «دولت بهار» نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در بازتاب این خبر کلمه «فعلا» را در تیتر خود بزرگ‌نمایی کرده و این تأکید نشان می‌دهد احتمال اینکه در آینده تصمیم او تغییر کند، وجود دارد. حضور محمود احمدی‌نژاد در تعطیلات نوروزی در اردوی راهیان نور را می‌توان در ادامه مسیر پررنگ‌ترشدن او در ماه‌های اخیر تحلیل کرد. امروز هم در مراسمی در شهر آمل سخنرانی خواهد کرد، در جمعی مربوط به «مدافعان حرم». رئیس دولت‌های نهم و دهم به شهرهای حاشیه‌ای و گاها دورافتاده می‌رود. ظاهرا باز هم جامعه هدف خود را در حاشیه‌ها تعریف کرده است. شایعه وعده یارانه ٢٥٠هزارتومانی از سوی احمدی‌نژاد هرچند به‌سرعت تکذیب شد و اصل آن برنامه مربوط به سال‌ها پیش بود، اما نشان‌دهنده هدف و راهکار او برای آینده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها