کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۲۱۹چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۵۷۷۸ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افت مجدد شاخص سهام در بازارهای بین المللی و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری توانسته ...

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افت مجدد شاخص سهام در بازارهای بین المللی و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری توانسته است بخش زیادی از افزایش بها در روز سه شنبه را حفظ کند.

 انتشار آمارهای نگران کننده درباره وضعیت اقتصاد جهانی موجب شد تا شاخص سهام بار دیگر بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود و این مساله موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه به بیش از 1229 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه بیش از 1.3 درصد افزایش یافته بود.

انتشار آمارهای اقتصادی در کشورهای مختلف نگرانی های تازه ای را درباره وضعیت اقتصاد جهانی به وجود آورده است. انتشار این آمارها موجب شده تا سرمایه گذاران از بازارهای پرخطرتر مثل سهام دوری کرده و در بازار طلا و سایر فلزات گرانبها سرمایه گذاری کنند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه فوریه بیشتر از حد انتظارات اولیه بوده است. گرچه صادرات آمریکا طی ماه گذشته افزایش یافته ولی واردات با رشد بیشتری از صادرات پیشی گرفته است. این مساله نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال نیز احتمالا با کاهش بیشتری روبرو شده است.

آمارهای اقتصادی منتشر شده در آلمان نیز نشان می دهد که سفارشات کالاهای صنعتی در این کشور طی ماه فوریه با کاهش روبرو شده است. رشد اقتصادی انگلیس نیز ظاهرا در سه ماه نخست امسال با کاهش همراه بوده است.

شاخص جهانی سهام موسوم به ام اس سی آی نیز با کاهش 1.4 درصدی روبرو شده است. این بیشترین کاهش این شاخص از اوایل فوریه به شمار می رود. ارزش دلار آمریکا در برابر ین نیز به پایین ترین سطح از اکتبر 2014 میلادی رسیده است.

نگرانی های مربوط به زمان افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است. گمانه زنی های مختلفی در خصوص وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده مطرح شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال حدود 16 درصد رشد داشت که این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال اخیر بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز سه شنبه با 0.28 درصد کاهش به کمتر از 815 تن رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها