کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای جدید در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان


کد خبر : ۲۱۲۰۲چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳:۴۷۱۲۳۶۸ بازدید

معمولا شروع هر سال برای علاقه‌مندان به خودروهای جدید این پرسش را با خود به همراه دارد که قرار است با چه خودروهایی روبه‌رو شویم.کدام برند ...
خودروهای جدید در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومانخودروهای جدید در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان

معمولا شروع هر سال برای علاقه‌مندان به خودروهای جدید این پرسش را با خود به همراه دارد که قرار است با چه خودروهایی روبه‌رو شویم.کدام برند جدید به بازارخواهد آمد و کدام یک از محصولات مجددا تولید خواهند شد؟ در این شماره به آن بخش از پرسش علاقه‌مندان پاسخ خواهیم داد که می‌خواهند بدانند در سال 95 در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان چه خودروهایی عرضه خواهد شد. البته این بررسی شامل خودروهایی خواهد بود که تولید یا  واردات آن در سال جدید قطعی شده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از روزنامه دنیای خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه چند محصول جدید در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان برای سال  جدید دارد. اولین محصول شاسی‌بلند سایز متوسط هایماست که مدتی پیش به بازار عرضه شد. این شاسی‌بلند دیفرانسیل  جلو باید با چری تیگو 5 مدیران خودرو، بی‌وای دی‌اس 6 کارمانیا، جک اس 5 و رنو داستر رقابت کند. البته به نظر می‌رسد هایما برای گرفتن سهم بازار از این رقبا کار سختی در پیش داشته باشد. این خودرو اولین تجربه ایران‌خودرو در عرضه یک خودروی چینی به‌طور رسمی است. برگ برنده هایما ابعاد بزرگ آن و البته قیمت رقابتی‌اش است. دومین محصول جدید ایران‌خودرو در این رده شاسی‌بلند کوچک پژو 2008 است. این خودرو احتمالا با موتور 1600 سی‌سی عرضه خواهد شد و رقیب سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر است. به احتمال زیاد پژو 2008 با قیمتی حدود 80 تا 85 میلیون تومان به تولید خواهد رسید.

طبق اعلام ایران خودرو 2008 زودتر از پژو 301 و 208 به تولید می‌شود و در پاییز یا زمستان سال جاری احتمالا به بازار عرضه خواهد شد.

در حالی که عرضه دو پژوی جدید دیگر به سال 1396 موکول شده است. اما اگر از ایران‌خودرو بگذریم، دومین خودروساز ایران سایپا نیز یک  محصول جذاب در این بازه قیمتی دارد، یعنی سیتروئن سی 4 سدان با قیمتی حدود 110میلیون تومان وموتور 1600 سی‌سی که احتمال دارد به بازار عرضه شود. سی4 از لحاظ ابعاد در سگمنت خودروهایی چون مزدا 3، هیوندای النترا و کیا سراتو  است. البته موتور 1600 کمی برای این خودرو ضعیف به نظر می‌رسد اما طراحی جذاب خارجی از نقاط قوت آن است. موفقیت سی4 در صورتی خواهد بود که با قیمتی حدود 100 میلیون تومان عرضه شود. زیرا رقبایش در بازه قیمتی 108 تا 125 میلیون تومان به مراتب از لحاظ توان وکشش در وضعیت بهتری هستند. سایپا بر خلاف ایران‌خودرو بسیار چراغ خاموش حرکت می‌کند. البته احتمال عرضه سیتروئن الیزه نیز وجود دارد. سیتروئن الیزه نسخه سیتروئنی پژو 301 محسوب می شود  که برای بازار چین طراحی شده است. در صورت عرضه الیزه این خودرو قیمتی به مراتب کمتر از سی4 خواهد داشت.

اما کرمان موتور نیز چند محصول جدید برای سال 95 دارد. جک اس 5 اتوماتیک خودرویی است که به تازگی به لیست فروش کرمان‌موتور اضافه شد. این خودرو رقابت فشرده‌ای با چری تیگو 5 مدیران‌خودرو خواهد داشت. سدان سایز بزرگ  لیفان با نام لیفان 820 نیز به تازگی به لیست فروش کرمان‌موتور اضافه شده است. این خودرو با موتور 2400 سی‌سی رقابت سنگینی با آسا بی‌50 خواهد داشت. لیفان 820 روی پلت‌فرم نسل سابق تویوتا کمری(2007 -2011) ساخته شده است و از موتور مشابه نسل سابق کمری(2007) بهره می‌برد. مدیران‌خودرو نیز در حال بررسی عرضه سدان سایز متوسط آریزو 7 است. چری آریزو 7 در صورت عرضه در بازه قیمتی 80  میلیون تومان احتمالا قیمت خواهد خورد. اما در میان واردکنندگان نیز چندین محصول جدید به بازار در بازه قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان عرضه خواهد شد. در حالی که چند ماهی از عرضه نسل جدید هیوندای النترا به بازار می‌گذرد اما خبری از ورود این خودرو به ایران نیست. این اخبار در حالی مطرح می‌شود که امکان مونتاژ نسل پیشین النترا در ایران توسط راین وجود دارد و شاید به همین دلیل آسان‌موتور از عرضه نسل جدید این خودرو منع شده است. اما در شرکت خواهر هیوندای، کیا، مدل فیس‌لیفت شده سراتو عرضه خواهد شد. تویوتا نیز مدل تمام‌الکتریکی پریوس را با قیمتی حدود 135 میلیون تومان به بازار عرضه کرده است. 

همچنین نسل جدید تویوتا یاریس سدان  امسال به بازار جهانی معرفی می‌شود، اما بعید است یاریس جدید سدان امسال به بازار ایران عرضه شود. این خودرو می‌تواند مشتاقان خودروهای پاک با مصرف سوخت حداقلی را راضی کند.امسال نسل جدید رنو مگان ( اسکالا و فلوئنس ) به بازار جهانی معرفی شده است.

اما  بعید است نسل جدید اسکالا و فلوئنس سال جاری به بازار ایران عرضه شوند. در حال حاضر رنو برنامه‌ای برای عرضه مگان جدید در ایران ندارد ( اسکالا و فلوئنس ).همچنین خبری از عرضه رنو داستر‌های دو دیفرانسیل نیست و نگین‌خودرو این خودرو را از لیست فروش محصولاتش حذف کرده است. در صورت توافق رنو و سایپا برای در اختیار گرفتن پارس خودرو، داستر در پارس‌خودرو به تولید می‌شود و دیگر به‌طور وارداتی عرضه نخواهد شد. در صورت تولید داستر در پارس‌خودرو این خودرو کاهش قیمتی تا 10 تا 20 میلیونی را تجربه خواهد کرد. به احتمال زیاد داستر تولیدی با مشخصاتی مشابه داستر وارداتی قیمتی حدود 85  تا 90 میلیون تومان خواهد داشت. در حال حاضر داستر وارداتی با قیمت 104 میلیون تومان عرضه می‌شود. 

میتسوبیشی نیز امسال مدل فیس‌لیفت لنسر 1800 را عرضه خواهد کرد. این خودرو در تابستان سال جاری با تغییرات ظاهری عرضه خواهد شد که بخش جلویی آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. همچنین آرین‌موتور مدتی است مجددا عرضه لنسر 1600 سی‌سی را با قیمت 103 میلیون تومان آغاز کرده است. این خودرو از آپشن‌های رفاهی بیشتری نسبت به مدل‌های1600 سی‌سی قبلی برخوردار است. سانروف، باله عقب، ایرکاندینیشن اتوماتیک و متریال بهتر داخلی از مشخصات جدید این خودرو است.
سانگ‌یانگ محصولی جدید در این رده نخواهد داشت. هر چند آنها محصول پر سر و صدای خود یعنی تیوولی را سال گذشته در رده قیمتی 90 میلیون تومان عرضه کرد. اما ام‌جی نیز یک محصول جذاب در این بازه قیمتی خواهد داشت. ام‌جی جی‌تی با موتور 1600 سی‌سی و در رده قیمتی کمتر از 110 میلیون تومان امسال عرضه خواهد شد. با توجه به ظاهر جذاب آن احتمالا حضور موفقی را تجربه خواهد کرد. هر چند مدیاموتورز با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ام‌جی 6 فیس‌لیفت و عرضه آن با قیمت 132 میلیون تومان (قیمت قبلی 118 میلیون ) به نوعی این خودرو را قربانی ام‌جی  جی‌تی  کرده است. هوندا نیز خودروی سدان سایزکوچک سیتی را با قیمتی حدود 120 میلیون تومان به بازار عرضه کرده است. این خودرو با تویوتا یاریس سدان رقابت خواهد کرد.  



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها