کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی چه تفاوتی دارد؟


کد خبر : ۲۱۱۸۶چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸:۴۷۲۴۹۱ بازدید

یک مدرس دانشگاه گفت: حضور شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در سطح کشور و استان زیاد به چشم می‌خورد که بد نیست تفاوت آن را با شرکت‌های هرمی ...
بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی چه تفاوتی دارد؟بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی چه تفاوتی دارد؟

یک مدرس دانشگاه گفت: حضور شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در سطح کشور و استان زیاد به چشم می‌خورد که بد نیست تفاوت آن را با شرکت‌های هرمی بدانیم.

مینا سراجیان با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌هایی که تحت عنوان بازاریابی شبکه‌ای در استان فعالیت می‌کنند رو به افزایش است و معمولا تشخیص تفاوت این شرکت‌ها با شرکت‌های هرمی مشکل است، عنوان کرد: شرکت‌های بازایابی شبکه‌ای با مجوزهای رسمی فعالیت می‌کنند و تفاوتی که با شرکت‌های هرمی دارند، این است که در بازاریابی شبکه‌ای محصول وجود دارد ولی در شرکت‌های هرمی اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه وجود محصول به تنهایی تضمینی برای قانونی بودن فعالیت این شرکت‌ها نیست، تاکید کرد: وجود محصول، قانونی بودن شرکت را تضمین نمی‌کند چرا که برخی از این شرکت‌های هرمی برای اینکه افراد را فریب دهند ارائه محصول را در فعالیت‌های خود قرار می‌دهند اما معمولا چون هدف، فروش محصول نیست قیمت آن بسیار بالاتر از بازار است. همچنین در شرکت‌های هرمی معمولا محصول به اعضای هرم فروخته می‌شود نه سایر افراد و معمولا محصول به صورت عمده به فروش می‌رسد.

سراجیان ادامه داد: در شرکت‌های هرمی به ازای کسب عضو به سرگروه سرمایه‌ای به صورت درصدی می‌دهند و البته از عضو جدید جذب شده همان ابتدای کار پولی دریافت می‌شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات در خصوص روش فروش محصولات در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، تصریح کرد: در شبکه‌های بازاریابی چندسطحی شرکت‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می‌فروشند و مشتریان پس از فروش در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند و به فروش برسانند. همچنین شرکت‌های هرمی نیز همینطور چند‌سطحی هستند.

این کارشناس با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 13 شرکت بازاریابی شبکه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده‌اند، افزود: هم‌اکنون 13 شرکت با مجوز رسمی در حال فعالیت در حوزه بازاریابی شبکه‌ای در کشور وجود دارند که کار آن‌ها نیز قانونی است.

این مدرس دانشگاه در خصوص تفاوت بین این دو گروه از شرکت‌ها، یادآور شد: معمولا تشخیص تفاوت این دو شرکت بسیار مشکل است، ولی توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد این شبکه‌ها بشوید از نکاتی که گفته خواهد شد اطمینان حاصل کنید.

وی در خصوص نکات ایمنی برای فعالان در حوزه بازایابی‌های شبکه‌ای و هرمی اظهار کرد: از جمله این نکات این است که شرکت‌های فوق معمولا یک PHN یا طرح کسب درآمد دارند که توصیه می‌شود حتما قبل از شروع به کار در مورد نحوه پورسانت‌دهی در شبکه، تحقیق‌های لازم صورت گیرد.

این کارشناس در خصوص استعلام از دارا بودن مجوز برای شرکت‌های مذکور تصریح کرد: برای اطمینان از قابلیت اعتماد به شرکت به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و از آن استعلام بگیرند.

سراجیان گفت: قبل از وارد شدن به این شبکه‌ها با در نظر گرفتن توانایی‌ها و صفاتی که در خود سراغ دارید مطمئن شوید که آیا توانایی فروش و جذب اعضای شاخه خود را دارید یا خیر؟ همچنین قبل از ورود به این شبکه‌ها محاسبه کنید که در صورت عدم موفقیت، چه میزان خسارت خواهید دید.

وی خاطرنشان کرد: حتما در مورد محصولات شرکت اطلاعات کامل و جزییات را به‌دست آوردید و تحقیق کنید تا گول نخورید و سریع قرارداد نبندید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها