کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام اسامی برنج‌های آلوده


کد خبر : ۲۱۱۶دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲:۵۳۷۹۶۶ بازدید

برنج های وارداتی با نام تجارتی « پاپانور»‌ از کشور هند و « زیتون »‌ از کشور پاکستان غیر استاندارد و هرگونه عرضه و توزیع آنها ممنوع است .

 اخیراً محصولات وارداتی برنج غیر استاندارد با عناوین فوق از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده و متاسفانه توسط عده ای سودجو در مراکز عرضه کالا و ارزاق عمومی مردم توزیع شده است که پس از مشاهده و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو ، غیر استاندارد بودن آنها محرز شده است.

لذا مطابق اعلام سازمان ملی استاندارد ایران ضمن ممنوعیت هرگونه واردات این محصولات به داخل کشور ، توزیع ، تمرکز ، عرضه و اقدام به فروش آنها غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.

غلامحسین شفیعی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان، در این راستا گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، برنج هایی با عناوین تجارتی «پاپانور»‌، « زیتون »، «ستایش»‌، «صدری هاشمی آستانه اشرفیه»‌، « طارم محلی معطر فریدون کنار»‌، «آویلا»‌ و «سیاه دم هاشمی دودی» در فاکتورهای همچون میزان سرب ،‌ میزان کادمیوم ، میزان آرسنیک و میزان آفلاتوکسین مجاز در این محصولات ، با استانداردها انطباق نداشته و غیراستاندارد هستند و به مردم و مصرف کنندگان توصیه می شود از خرید و مصرف برنج های اعلام شده خودداری کنند.

وی افزود: بازرسین اداره کل استاندارد موظف شده اند که با دقت نظر لازم و اعمال کنترل و نظارت در مراکز عرضه و توزیع ، در صورت مشاهده برنج های مذکور با نام تجارتی «پاپانور»‌ از کشور هند و «زیتون»‌ از کشور پاکستان، بلافاصله اقدام به جمع آوری و توقیف آنها کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها