کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اپل آیفون جدید با نام SE وارد ایران شد + قیمت


کد خبر : ۲۱۱۴۰دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۳۲۱۵۱۵۲ بازدید

آیفون جدید 4 اینچی اپل، که چندی پیش معرفی شد، هم‌اکنون به بازار ایران راه یافته که در ادامه می‌توانید از اخبار پیرامونی و قیمت آن مطلع شوید.
اپل آیفون جدید با نام SE وارد ایران شد + قیمت اپل آیفون جدید با نام SE وارد ایران شد + قیمت

اپل در روز دوم فروردین امسال، طی مراسمی با شعار Let us loop you in، اقدام به معرفی آیفون جدید 4 اینچی خود با نام iPhone SE و آیپد پرو 9.7 اینچی کرد. اگرچه مدت زیادی از معرفی و عرضه رسمی آن در بازار جهانی نمی‌گذرد، اکنون شاهد حضور آیفون اس‌ای در بازار کشورمان هستیم.

دور از انتظار نیست که طی روز‌های اول ورود هر گوشی جدیدی به بازار کشورمان شاهد فروش آن با قیمت بالا و غیرمعمول باشیم. همچنین به دلیل کم بودن این محصول اپل در بازار و واردات محدود آن، مانند دیگر گوشی‌ها، در ابتدای ورود به بازار با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود قیمت آیفون SE با گذشت اندکی زمان و ورود انبوه آن به بازار کشورمان کاهش پیدا کند و تا ماه آینده به قیمت واقعی خود برسد. 
 

گوشی حافظه داخلی رنگ قیمت
آیفون SE 16 گیگابایت خاکستری فضایی - طلایی - سفید - رز گلد 2.650.000
آیفون SE 64 گیگابایت خاکستری فضایی - طلایی - سفید - رز گلد 2.850.000


آیفون SE در شرایطی در بازار ایران حدود 3 میلیون تومان قیمت خورده که قیمت جهانی این محصول از 399 دلار در مدل پایه شروع می‌شود و نهایتا به 499 دلار می‌رسد. اما از آنجا که این شرکت نماینده رسمی در ایران ندارد، واردکنندگان خرده پا به هر قیمتی که تیغ‌شان ببرد، در حال تحمیل قیمتهای نجومی خود برای این محصول میان رده به مشتریان نگون بخت هستند.


آیفون SE و مقاومت در برابر آب

مقاومت نسخه جدید و ارزان‌تر آیفون (آیفون SE) در برابر آب، همچون آیفون 6S است و چند سانتی‌متر آب را به مدت یک ساعت تاب می‌آورد.

وب‌سایت تک‌تایمز اعلام کرده که در یک آزمایش که توسط یکی از کاربران یوتیوب به اسم زک استرلی انجام شد، سه آیفون 5S ،SE و 6S در سه سطل آب قرار داده شدند و از بین آنها، دو آیفون SE و 6S توانستند سالم خارج شوند.

با گذشت حدودا پنج دقیقه در این آزمایش، آیفون 5S از کار افتاد. اما آیفون SE و 6S تا حدود یک ساعت در برابر آب مقاومت کردند و در این هنگام زک استرلی پایان آزمایش خود را اعلام کرد. در نهایت هر دو گوشی آیفون SE و 6S سربلند از این آزمایش بیرون آمدند. اگرچه آیفون 6S هشدارهایی را درباره درگاهی شارژ خود می‌داد، اما هنگامی که از آب خارج شد و روی یک حوله خشک قرار گرفت، به حالت عادی خود برگشت و وضعیت درگاهی شارژ آن نیز خوب به نظر می‌رسید.

بنابراین آیفون SE و 6S هر دو ثابت کردند که می‌توانند فرو رفتن در چند سانتی‌متر آب را تاب بیاورند، اگرچه هیچ یک از آنها مانند گوشی سامسونگ گلکسی S7، گواهی IP مقاومت در برابر آب را ندارند. بنابراین با وجود اینکه ممکن است این آیفون ها در برابر آب مقاومت کنند، اما شرکت اپل مدعی است هیچ مسئولیتی در قبال گوشی‌هایی که به هر دلیلی چه برای 59 دقیقه و چه برای 59 ثانیه در آب غوطه‌ور شوند ندارد.

همچنین این نکته را باید در نظر داشت آیفون‌هایی که در آزمایش استرلی بودند، تنها چند سانتی‌متری در آب فرو رفته بودند و اگر این چند سانتی‌متر به متر تبدیل شود، باعث افزایش فشار شده و مقاومت در برابر آب را کاهش می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها