کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بازار سهام


کد خبر : ۲۱۱۱۰یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۳۶۱۱۰۸ بازدید

بازار سهام امروز شاهد عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به‌ویژه در گروه خودرویی‌ها و نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز این بازار ...

بازار سهام امروز شاهد عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به‌ویژه در گروه خودرویی‌ها و نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز این بازار بود، در این میان واگذاری سهام در دامنه منفی قیمت‌ها فرصتی برای معامله‌گران اغلب حقوقی خریدار سهام بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه، 15 فروردین‌ماه سال 95 با کاهش 684 واحدی به رقم 80 هزار و 852 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 61 واحدی، عدد 13 هزار و 538 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور، با 1237 واحد افت، به عدد 92 هزار و 670 رسید. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 734 واحدی عدد 57 هزار و 15 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 22 واحد افزایش به رقم 174 هزار و 218 واحد رسید.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه هر یک تا 97 واحد و گروه مپنا با 76 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 166 واحد، ملی صنایع مس ایران با 45 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 43 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر در معاملات امروز بازار سهام به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 392 میلیارد و 295 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست‌به‌دست شدن یک میلیارد و 387 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 94 هزار و 405 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کاشی و سرامیک سینا، صنعتی بهشهر، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت شهرداری قم، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های پلی‌اکریل ایران، بانک ملت، حق تقدم گروه دارویی البرز و حق تقدم کارت اعتباری ایران‌کیش، متوقف شدند.

به گزارش فارس امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران، 120 میلیون سهم به ارزش 14 میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی این بانک از سوی بازارگردان کد به کد شد. در نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 11.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد. در نماد معاملاتی فن‌آوا اما، امروز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار عمده حقوقی جابه‌جا شد. امروز حقوقی سرمایه‌گذاری غدیر نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان را کد به کد کرد.

معاملات کد به کد در نماد معاملاتی گسترش صنایع و خدمات کشاورزی نیز جابه‌جایی 5 میلیون سهم به ارزش کم‌تر  از 1.5 میلیارد تومان کشیده شد.

بر اساس این گزارش بازار سهام امروز شاهد فشار عرضه از سوی اغلب سهامداران حقیقی در برابر تقاضای ضعیف معامله‌گران اغلب حقوقی بازار بود. بورس تهران امروز در شرایطی شاهد تقویت تدریجی حجم و ارزش معاملات روزانه بود که به نظر می‌رسید هنوز برای شروع معاملاتی پرحرارت در سال جدید، در انتظار خبرهای مثبت در حوزه‌های اقتصادی است. اظهار نظر دیشب معاون وزیر امور خارجه ایران پیرامون آخرین تحولات توافق برجام و لغو تحریم‌ها، اصلی‌ترین خبر تأثیرگذار بر بازار سهام امروز بود.

درعین‌حال انتظار برای پایان بررسی کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس و قرائت آن در صحن علنی در کنار باقی ماندن پاره‌ای از ابهامات در برخی از صنایع تأثیرگذار بازار، باعث شده تا معامله‌گران بورس برای حفظ اندک بازدهی به‌دست‌آمده در ماه‌های گذشته، با چشم‌های باز و دست‌به‌عصا در تالار شیشه‌ای گام بردارند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز اگرچه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی سهامداران اغلب حقیقی مواجه بود که برای خریداران اغلب حقوقی بازار، فرصتی برای جمع‌آوری سهام در قیمت پایین بود. این درحالی بود که در گروه خودرویی‌ها جمع‌آوری سهام تا تعدیل قیمت‌ها در حول‌وحوش صفر تابلو نیز ادامه یافت.

امروز در گروه فلزات اساسی و تجهیزاتی نیز همزمان با انتشار آمار بیکاری آمریکا در بازارهای جهانی و انتظار برای تأثیر منفی بر بازار کالاهای اساسی در روز آینده، قیمت سهام با فروشندگان نوسان‌گیر مواجه بود.

امروز بازار سهام، بازاری متعادل و اغلب عرضه‌کننده سهام بود که با بازارگردانی و حمایت سهامداران اغلب حقوقی به سمت جمع‌آوری سهام حرکت می‌کرد. بازاری که به نظر می‌رسد فردا آخرین روز استراحت مقطعی نماگرهای خود را شاهد باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها