کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۰۵۴پنجشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۲۱۵۶۴ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی آن افت ارزش دلار آمریکا پس از اظهارات اخیر جانت یلن ...

قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده که علت اصلی آن افت ارزش دلار آمریکا پس از اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا بوده است.

رویکرد محتاطانه جانت یلن برای افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده موجب شده است تا ارزش دلار بار دیگر با کاهش روبرو شود و این مساله موجب افزایش نسبی قیمت طلا در بازارهای بین المللی گردد.

بر اساس این گزارش طلا در حال ثبت بهترین عملکرد 3 ماهه خود در 30 سال گذشته است. قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون با افزایش چشمگیری روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید ارزش سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

قیمت طلا در سه ماه نخست امسال بیش از 15.6 درصد افزایش داشته که بهترین عملکرد این فلز گرانبها از سه ماه سوم 1986 میلادی به شمار می رود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1227 دلار رسیده است. قیمت طلا پس از افزایش 11 درصدی در ماه فوریه، طی ماه مارس حدود یک درصد کاهش داشته است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اینتل اف سی استون تاکید کرد: با توجه به اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا و عدم تمایل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره، نمی توان نسبت به قیمت طلا طی ماه های آینده انتظار روندی نزولی را داشت. این مساله علی رغم آن است که شرایط اقتصادی آمریکا رو به بهبود بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات ارزش دلار طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا خواهد داشت. یلن روز سه شنبه در اظهارات مهمی تاکید کرد که فدرال رزرو باید برای افزایش نرخ بهره، رویکرد محتاطانه ای در پیش بگیرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، این اظهارات یلن موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است. فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس که قرار است فردا جمعه منتشر شود بیشترین تاثیر را بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. موسسه ای دی پی نیز در تازه ترین گزارش خود اعام کرده است که بخش خصوصی آمریکا طی ماه مارس 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها