کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوئیت شیک و راحت ژاپنـی در ایران


کد خبر : ۲۱۰۲۰سه شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۱۹۱۲۱۳۲ بازدید

بدون‌شک لکسس یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین برندهای خودرویی در مارکت بین‌المللی است که در سال‌های اخیر، از لحاظ کیفیت ...

بدون‌شک لکسس یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین برندهای خودرویی در مارکت بین‌المللی است که در سال‌های اخیر، از لحاظ کیفیت، تکنولوژی و استراتژی قیمت‌گذاری، به شدت عرصه رقابت را بر رقبای قدرتمند آلمانی خود تنگ کرده است و با این وجود، توانسته سهم قابل توجهی از بازار خودروهای لوکس در کشورهای مختلف و خصوصا آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهد.

اگرچه هنوز هم خیلی‌ها معتقدند که محصولات لکسس نمی‌توانند از نظر داینامیک و هیجان رانندگی، با اتومبیل‌هایی چون ب‌ام‌و، مرسدس بنز یا آئودی رقابت کنند اما حقیقت این است که لکسس هم چنین چیزی را در اولویت کار خود قرار نداده و به جای آن، با تکیه بر سبک و سنت همیشگی و ارائه مدل‌هایی لوکس، با‌دوام و کم‌حاشیه، رقبا را به چالش می‌کشد؛ هرچند که این روزها اکثر مدل‌های لکسس را نیز، اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر از قبل می‌بینیم. همان‌طور که می‌دانید، LS به عنوان لوکس‌ترین و مجهزترین مدل لکسس شناخته می‌شود که اگرچه از نسل فعلی آن، فقط تعداد انگشت‌شماری با مدل 2013 به کشور وارد شد اما نسل قبلی یا همان مدل‌های 2008 الی 2011 آن، کاملا برای ایرانی‌ها شناخته شده است و هنوز هم در بازار سدان‌های مجلل دست دوم، طرفداران خاص خود را دارد. آنچه که باعث می‌شود برخی از مشتریان، به جای گزینه‌های پر‌طرفدارتری چون ب‌ام‌و سری 7 یا مرسدس بنز S-Class به سراغ LS460 بروند، قیمت مناسب‌تر این خودرو و همچنین ویژگی‌های منحصربه‌فرد لکسس است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.


8prd7by8sskjsadtiva.jpg


تنومند اما نسبتا محافظه‌کار

لکسس LS نیز مانند اکثر اتومبیل‌های موجود در این کلاس، با 2‌ اتاق معمولی و کشیده (Long) به بازار عرضه شده است که این تفاوت با مشاهده طول بیشتر شیشه‌های جانبی عقب به خوبی مشخص می‌شود. در واقع LS از نزدیک، نسبتا بزرگ‌تر از چیزی که در تصاویر به نظر می‌رسد، نمایان می‌شود و اگرچه جزئیات طراحی آن (خصوصا فرم سپر و گرافیک کاسه چراغ‌ها) به اندازه رقبای آلمانی همدوره‌اش، جذاب و گیرا نیست اما در کل، جلوه‌ای تنومند و با‌صلابت را به نمایش می‌گذارد و به عبارتی مشخص است که با یک اتومبیل مرغوب و قابل اعتماد سر و کار دارید. با این تفاسیر و به عقیده نگارنده، نسل پیشین LS از یک طرح نسبتا محافظه‌کارانه بهره می‌گیرد و به نوعی می‌توان گفت بیشتر به یک تویوتا بزرگ و عریض شباهت دارد که حالا بعد از گذشت 8 سال از این طراحی، ممکن است کمی زود از آن خسته شوید و برایتان تکراری و یکنواخت به نظر برسد. بنابراین اگر به دنبال ظاهر ماندگار و جذاب هستید، چهره 460LS نمی‌تواند رضایت شما را به طور کامل جلب کند.  البته نباید این نکته را فراموش کنیم که LS با همین سبک طراحی در زمان خود، توانست بازار فروش خوبی در مقایسه با دیگر رقبا پیدا کند. 


5ib78k4gdmj8et3yvdam.jpg


تجربه پرواز First Class روی زمین

شاید فرم ادوات و چیدمان داخلی LS به اندازه خودروهای جدید موجود در این کلاس، چندان مجلل و پر‌زرق و برق به نظر نرسد اما همچنان به لطف جزئیاتی چون طرح عریض پانل مرکزی، تریم‌های تزئیناتی چوبی و انبوه تجهیزات مدرن، جلوه‌ای زیبا و شکیل را به نمایش می‌گذارد و در واقع حس قرار گرفتن در یک اتومبیل لوکس و گران‌قیمت را به خوبی به سرنشینان خود القا می‌کند؛ هرچند که چیدمان نسبتا شلوغ برخی از کلیدها و نحوه کار کردن با سیستم آنها، در برخورد اول کمی شما را سردرگم می‌کند و عادت‌کردن به آن، کمی زمان‌بر خواهد بود. اما یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های LS، کیفیت بسیار رضایت‌بخش متریال داخلی آن است که انصافا از این نظر می‌تواند بسیاری از رقبای امروزی خود را نیز به چالش بکشد و غیر حالت و رنگ تریم‌های چوبی که اندکی تصنعی به نظر می‌رسند، در انتخاب جنس و پوشش اکثر قسمت‌ها، دقت خاصی به کار گرفته شده است که می‌تواند نوید‌بخش دوام بالای کابین LS هم باشد. طبیعتا با توجه به ابعاد این خودرو، فضای بسیار خوب و جاداری در اختیار سرنشینان جلو و عقب آن قرار می‌گیرد که این ویژگی در مدل‌های اتاق Long کاملا مشهود و تحسین‌برانگیز است.

از طرفی دیگر، صندلی‌ها کاملا نرم و راحت هستند و می‌توانند در سفرهای طولانی‌مدت نیز آسایش و راحتی شما را فراهم کنند. اما فارغ از بحث راحتی و فضای کابین باید بگوییم که LS460 یکی از مجهزترین و ایمن‌ترین خودروهای موجود در این کلاس به شمار می‌رود که در حالت فول آپشن با در اختیار گذاشتن تجهیزات متنوعی چون 12‌کیسه هوا، سیستم Keyless Start، سیستم مکش در‌‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب با حافظه، تنظیم یکپارچه صندلی و آینه و غربیلک فرمان با حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، ماساژور صندلی‌ها، گرمکن غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک چهار‌نقطه‌ای با فیلتر کنترل کیفیت هوا، نمایشگر و نویگیشن، چنجر 6‌تایی، سیستم صوتی مارک لوینسون با 19اسپیکر، نمایشگر برای ردیف عقب، تلفن مجزا برای ردیف عقب، پرده شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب، یخچال، ورودی 12 ولت، میز بار (در مدل‌های چهار‌نفره با کنسول بزرگ و یکپارچه ردیف عقب)، شیشه‌های UV، سانروف، دوربین دید عقب، سیستم پارک اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند با رادار تنظیم فاصله و پیشگیری از برخورد و همچنین درب برقی صندوق عقب، شما را به یاد امکانات بخش First Class هواپیما می‌اندازد، خصوصا اینکه در مدل‌های Long چهار‌نفره با وجود زیر‌پایی قابل تنظیم صندلی‌های عقب، می‌توان راحت‌ترین فرم ممکن را برای استراحت فراهم کرد.
 


xbts1rv8tgazl62o1ap.jpg


قلبی پـرتوان با  گام‌هایی نرم و بی‌صدا

برای افرادی که طالب یک اتومبیل با سواری کاملا نرم و بی‌صدا هستند، لکسس LS می‌تواند یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌های خرید باشد زیرا واقعا عملکرد سیستم تعلیق آن به گونه‌ای است که احساس می‌کنید، ‌روی امواج و ناهمواری‌های مسیر، شناور هستید و ضمنا با وجود عایق‌بندی بسیار خوب کابین، یک سواری آرام را تجربه خواهید کرد.

قلب تپنده LS460 از نوع 8 سیلندر ‌با حجم 4.6 لیتر است که البته میزان تولید قدرت و گشتاور آن در مدل‌های مختلف (طبق شرایط ذکر شده در جدول مشخصات) کمی متفاوت است اما عمده مدل‌های وارداتی از نوع 380 اسب بخاری با گشتاور 498 نیوتن‌متر هستند که به لطف عملکرد رضایت‌بخش گیربکس 8‌دنده هوشمند و اتوماتیک، کشش و شتاب‌گیری خوبی را ارائه می‌دهد.همچنین باید به این مسئله اشاره کنیم که عملکرد نرم LS460 موجب شده است تا از لحاظ هندلینگ و چسبندگی بر سطح مسیر، به اندازه مدل‌هایی چون مرسدس بنز S-Class و ب‌ام‌و سری 7، پایدار و تحت کنترل نباشد که البته این مسئله در مانورهای ناگهانی با سرعت بالا و خصوصا در مدل‌های Long (با طول بیشتر اتاق)، محسوس‌تر است زیرا در این صورت شاهد عدم تعادل در قسمت عقب خودرو خواهید بود.علاوه بر این، فرمان LS را می‌توان به عنوان یکی از نرم‌ترین و خوش‌دست‌ترین نمونه‌های موجود در این کلاس معرفی کرد که شعاع گردش آن از هر طرف حدودا بیش از 3 دور است اما از طرفی، عملکرد آن‌ هنگام رانندگی، کمی بی‌حس است و به نوعی می‌توان گفت که عکس‌العمل چندان تیز و دقیقی ندارد.عملکرد ترمزهای LS460 را می‌توان در مقایسه با رقبایی چون مرسدس بنز S500 و ب‌ام‌و 750Li نسبتا خوب و مطمئن ارزیابی کرد و البته طول حرکت پدال ترمز جهت رسیدن به حد نهایی، کمی زیاد به نظر می‌رسد و به قول مالکان این خودرو، باید فشار بیشتری را ‌روی آن وارد کنید.

در کل، LS460 خودرویی کاملا راحت، مجهز و همچنین با کیفیت و با دوام است که گفته می‌شود در مقایسه با بسیاری از اتومبیل‌های موجود در این کلاس، استهلاک و هزینه نگهداری کمتری را نیز به نمایش می‌گذارد اما نباید این نکته را فراموش کنید که قیمت قطعات و لوازم یدکی این مدل در ایران، تقریبا بالاست و حتی در برخی موارد به علت کمیاب بودن، نه‌تنها با مرسدس بنز و ب‌ام‌و برابری می‌کند، بلکه ممکن است گران‌تر هم باشد.

    oczyckj6xtudzcv9z7nv.jpg
 


نویسنده: اشکان هرمزی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها