کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سبز شدن ویلا به جای برنج در اراضی مازندران


کد خبر : ۲۱۰۱۵سه شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶:۵۳۱۸۵۱ بازدید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشاورزان به دلیل بحران کم آبی و مشکلات موجود چوب حراج به ...
سبز شدن ویلا به جای برنج در اراضی مازندرانسبز شدن ویلا به جای برنج در اراضی مازندران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشاورزان به دلیل بحران کم آبی و مشکلات موجود چوب حراج به زمین ها و شالیزارهایشان زده اند و این امر در آینده موجب شکستن کمر کشاورزی در این استان خواهد شد.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سالهای 81 و 82 تعدادی از زمین خواران زمین های کشاورزی را با قیمت پایین خریدند و با حدود 10 برابر قیمت به فروش رساندند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر این کشاورزان هستند که چوب حراج به زمین های کشاورزی و شالیزارهای خود زده اند که این امر در سال های آینده به شکستن کمر صنعت کشاورزی در مازندران می انجامد.

فیاضی در ادامه افزود: رشد ساخت و ساز در مناطق شمالی کشور موجب شده تا میزان مصرف آب در این مناطق افزایش پیدا کند و همین امر بخش کشاورزی با معضل کم آبی روبرو کرده است.

وی در ادامه گفت: بیشتر چاه های کشاورزی شک شده اند و 90 درصد آنها موتور برق ندارند و اگر کشاورزی بخواهد با هزینه خود موتور برق تهیه کند باید آب بها را بپردازد که این از وسع کشاورزی خارج است.

فیاضی بیان کرد: از طرف دیگر قاچاق و واردات قانونی و غیر قانونی برنج با قیمت پایین تر فشار مضاعف به کشاورزان وارد کرده است و همگی این عوامل و قیمت خوب زمین های کشاورزی آنها را به فروش زمین هایشان ترغیب می نماید.

وی با بیان اینکه در حادل حاضر کشاورز به جای محصول فروشی زمین فروشی می کند، افزود: تغییر الگوی کشت و ارزان کردن نهاده های اولیه و یکپارچه سازی زمین ها توسط دولت می تواند موجب شود تا بر بحران زمین فروشی در مازندران فائق بیاییم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها