کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران و توتال سند محرمانگی قرار داد نفتی امضا کردند


کد خبر : ۲۰۹۵۵پنجشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴:۰۱۲۵۰۸ بازدید

ایران و شرکت نفتی توتال سند محرمانگی قرارداد سرمایه گذاری نفتی امضا کرده‌اند.

ایران و شرکت نفتی توتال سند محرمانگی قرارداد سرمایه گذاری نفتی امضا کرده‌اند.

خبرگزاری مهر در خبری در امروز پنجشنبه، 5 فروردین ، به نفل از بیژن زنگنه، وزیر نفت ، نوشت که "سند محرمانگی توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه امضا شده است." وی افزود که با امضای این سند، امکان آغاز مطالعات فنی این میدان نفتی فراهم می‌شود و در حال حاضر، شرکت فرانسوی حضور در این میدان نفتی را در دست بررسی دارد.

به گزارش ایران جیب ، مهندس زنگنه چند هفته پیش از آغاز مذاکرات بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال در مورد توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی خبر داده بود.

خبرگزاری مهر در مورد محتوای سند محرمانگی ایران و توتال توضیحی نداده است اما معمولا با امضای قرارداد محرمانگی یا عدم افشای اطلاعات، دو طرف قرارداد متعهد می‌شوند به تبادل اطلاعات یا یکدیگر بپردازند اما از دسترسی طرف ثالث به این اطلاعات جلوگیری کنند. قاعدتا امضای قرارداد محرمانگی زمینه مذاکرات جدی در مورد شرایط و وضعیت سرمایه‌گذاری توتال در میدان نفتی آزادگان جنوبی را فراهم می‌سازد.

به نوشته مهر، با امضای این قرارداد، اطلاعات تخصصی میدان آزادگان جنوبی در اختیار شرکت توتاف قرار خواهد گرفت.
 

 

1mjybcjtnt8jnbe2yo6.jpg

این خبرگزاری می‌افزاید که در حال حاضر، حدود پنجاه هزار بشکه نفت خام از 30 میدان مشترک نفتی برداشت می‌شود اما هدف از برنامه جامع توسعه آزادگان جنوبی، تولید 320 هزار بشکه در روز است. این میدان نفتی بین ایران و عراق مشترک است و به گزارش برخی رسانه‌های ایران، عراق در حال حاضر هر روز 210 هزار بشکه از این میدان برداشت می‌کند.

ماه گذشته میلادی، منابع نفتی گزارش کردند که شرکت توتال توافقنامه‌ای را برای خرید روزانه دویست هزار بشکه نفت خام با ایران امضا کرده است. این توافقنامه در پی سفر دکتر روحانی، رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه امضا شد.

شرکت نفتی توتال از جمله شرکت‌های عمده نفتی است که از دهه 1990 میلادی در بخش نفت و گاز با کشورمان همکاری داشته و به خصوص در اکتشاف و توسعه میدان نفتی سیری و ذخایر گازی پارس جنوبی فعال بوده است. در پی تشدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، شرکت توتال فعالیت نفتی خود در ایران را متوقف کرد هرچند دفتر این شرکت در ایران بسته نشد.

 

e6ufircv6005skk18xd4.jpg


فعالیت توتال در ایران بدون حاشیه نبوده و از جمله در سال 2013، این شرکت با مقامات قضایی آمریکا به سازش رسید تا در برابر پرداخت مبلغ 400 میلیون دلار جریمه، پیگرد قضایی این شرکت در آمریکا متوقف شود. 

مقامات قضایی فرانسه نیز در همین زمینه پرونده‌ای را علیه توتال و کریستوفر دو مارژری، رئیس سابق این شرکت تشکیل داده بودند اما با کشته شدن آقای دو مارژری در حادثه هوایی سال 2014 در فرودگاه مسکو، این پرونده مسکوت ماند.

ایران پیش از این با یک شرکت برای توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی به توافق رسیده بود، اما سال گذشته اعلام شد که این شرکت چینی به‌ خاطر "تاخیرهای طولانی‌مدت" از پروژه کنار گذاشته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها