کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نقض تحریم ایران دلیل بازداشت رضا ضراب در آمریکا


کد خبر : ۲۰۹۵۰پنجشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳:۰۷۴۱۲۲ بازدید

رضا ضراب تاجر معروف ایرانی به اتهام تلاش برای انجام صدها میلیون دلار مبادله مالی با اشخاص و شرکت های تحت تحریم ...

رضا ضراب تاجر معروف ایرانی به اتهام تلاش برای انجام صدها میلیون دلار مبادله مالی با اشخاص و شرکت های تحت تحریم ایرانی در آمریکا بازداشت شد.

به گزارش ایران جیب به نقل از رویترز،‌ آمریکا یک تاجر طلا با تابعیت ایرانی را به اتهام نقض تحریم ها علیه این کشور بازداشت کرده است.

رضا ضراب شهروند 33 ساله ایرانی است که همچنین تابعیت ترکیه ای دارد و در ترکیه متهم شده بود در جریان تحریم ها علیه ایران نقش مهمی در تسویه مبادلات تجاری ترکیه با ایران و تجارت طلا بین دو کشور داشته است.

وی شنبه هفته جاری در فلوریدای آمریکا به اتهام تلاش برای انجام صدها میلیون دلار مبادله مالی با اشخاص و شرکت های تحت تحریم ایرانی از طریق شرکت های ترکیه ای و اماراتی بازداشت شد.

وکیل رضا ضراب گفت بازداشت وی در آمریکا هیچ ارتباطی به پرونده فاسد مالی ترکیه که در سال 2013 افشا شد ندارد. ضراب متهم شده بود که در متن یک شبکه فساد مالی و رشوه خواری متشکل از مقامات دولتی ترکیه قرار داشته است. اتهامی که بعدها از وی برداشته شد. 

بر اساس این گزارش بازداشت وی در آمریکا بر اساس حکم یک قاضی فدرال انجام گرفته است. وی برای گذراندن تعطیلات به آمریکا سفر کرده بود.

بر اساس دادخواستی که علیه وی تهیه شده است این تبعه ایرانی ترکیه ای مالکیت شرکت هایی را در ترکیه و امارات در دست داشته و این شرکت ها با پولشویی و فریب بانک ها به اشخاص و شرکت های تحت تحریم ایران کمک کرده اند تا بتوانند مبادلات و فعالیت های تجاری خود را مخفی نگه دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها