کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نصب سیستم ترمز اضطراری تا سال 2022 در تمام خودروها


کد خبر : ۲۰۸۹۷شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۴۷۲۴۴۸ بازدید

با افزوده شدن سیستم ترمز خودکار اضطراری به تمامی خودروهای ساخته شده و عرضه شده در آمریکا تا سال 2022 گام بزرگی در جهت حفظ ...
نصب سیستم ترمز اضطراری تا سال 2022 در تمام خودروها نصب سیستم ترمز اضطراری تا سال 2022 در تمام خودروها

با افزوده شدن سیستم ترمز خودکار اضطراری به تمامی خودروهای ساخته شده و عرضه شده در آمریکا تا سال 2022 گام بزرگی در جهت حفظ امنیت و جان سرنشینان وسایل نقلیه برداشته خواهد شد.

آنتونی فاکس وزیر امور حمل و نقل ایالات متحده در این مورد گفته است: با نصب سیستم استاندارد ترمز اضطراری بر روی خودروهای ساخت 20 شرکت اتومبیل سازی گام بزرگی در جهت جلوگیری از وقوع تصادفات سهمگین رانندگی و از دست رفتن جان هزاران نفر برداشته خواهد شد.

امروزه قابلیت یاد شده به عنوان یک انتخاب اختیاری در دسترس بسیاری از علاقمندان است. بر این اساس اگر خودرو متوجه شود که اتومبیل دیگری از جلو در حال نزدیک شدن به آن است به طور خودکار ترمز خود را به کار می اندازد و در نتیجه یا از تصادف جلوگیری می شود یا شدت تصادم دو خودرو کمتر می شود تا جان سرنشینان محفوظ بماند.

امروزه سیستم ترمز اضطراری خودرو در کنار کیسه هوا و کمربند ایمنی در حال تبدیل به یک استاندارد همه گیر در خودروهای مختلف است. البته برای نصب سیستم اخیر باید تجهیزات ویژه ای مانند رادار، دوربین های متعدد و سیستم لیزری خاصی بر روی اتومبیل نصب شود.

این تجهیزات فاصله خودرو از موانع مختلف را تشخیص می دهد و حتی سرعت حرکت آنها را محاسبه خواهد کرد. حسگرها جز اصلی چنین سیستم هایی را تشکیل می دهند.

20 خودروساز آمریکایی که در این زمینه به توافق رسیده اند 99 درصد از کل بازار تولید خودرو را در ایالات متحده در اختیار دارند و انتظار می رود با نصب این سیستم از 28 هزار تصادف در سال که منجر به مجروح شدن 12 هزار نفر می شود، جلوگیری گردد.

از جمله شرکت هایی که برای نصب این سیستم اعلام آمادگی کرده اند می توان به آئودی، بی ام و، فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، جگوار لندروور، کیا، مازراتی، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پورشه، سوبارو، تسلا، تویوتا، فولکس واگن و ولوو اشاره کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها