کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 20 تا 30 درصدی کرایه شناورهای مسافری


کد خبر : ۲۰۸۷۶پنجشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹:۵۰۱۱۴۶ بازدید

مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی با اشاره به فعالیت 42 شناور استاندارد در ایام نوروز گفت: به منظور رفاه بیشتر مسافران ...

مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی با اشاره به فعالیت 42 شناور استاندارد در ایام نوروز گفت: به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی، سه فروند شناور جدید دیگر با مجموع 1000 صندلی به ناوگان مسافری در مسیر قشم-بندرعباس افزوده می‌شود.

سیداحمد هاشمی با اشاره به این‌که در نوروز امسال 45 فروند شناور مسافری با ظرفیت 5000 هزار صندلی به مسافران خدمات ارائه می‎دهند، اظهار کرد: با توجه به این‌که چند شناور با همکاری سازمان بنادر ودریانوردی خریداری و در مسیر بندرعباس – قشم فعال شد، در سال جاری مشکل خاصی از لحاظ تعداد شناور و صندلی در حوزه مسافری نداشتیم.

وی تصریح کرد: مسیر بندرعباس – قشم دیگر ظرفیت افزایش شناور ندارد، چراکه اگر بخواهیم شناور دیگری در این مسیر اضافه کنیم توجیه اقتصادی نداشته و برای دیگر شناورها نیز مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه دیگر شاهد اضافه کردن صندلی‎ در شناورهای غیرمسافری برای فعالیت مسافری نخواهیم بود، اظهارکرد: در سال‎های گذشته این رویداد بسیار نادر و به صورت موردی خاص بود اما خوشبختانه با افزایش تعداد شناورها به 45 فروند دیگر شاهد چنین رویدادی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: در نوروز سال 94 حدود 13 میلیون مسافر از مسیرهای دریایی برای جابه‎جایی استفاده کردند که پیش‎بینی می‎شود در نورزوز 95 اگر افزایش مسافر نداشته باشیم، مسلما کاهش هم نخواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر در ادامه به قیمت بلیت شناورهای مسافری اشاره و اعلام کرد:  نوروز 95 به منظور تامین رضایت مالکان شناورها نرخ بلیت شناورهای مسافری افزایش 20 تا 30 درصدی خواهد داشت. البته اکنون قیمت بلیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس- قشم 12 هزار تومان است که برای مالکان شناورها توجیه اقتصادی ندارد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا برای راه‎اندازی مسیر‌های دریایی در شمال کشور هم برنامه‎هایی درنظر دارید یا خیر؟ تاکید کرد: فعالیت شناورهای مسافری در بنادر شمال کشور توجیه اقتصادی ندارد زیرا مسافت زمینی از لحاظ زمان و هزینه به صرفه‎تر از دریایی است، اما در حوزه گردشگری پتانسیل و ظرفیت بالقوه‎ای وجود دارد که متاسفانه تا کنون از آن بهره‎برداری نشده است.

وی افزود: در استان گلستان یک تعاونی مسافی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تعداد این تعاونی‌ها را افزایش داده و فعالیت گردشگری دریایی را در سال‎های آینده راه‌‎اندازی کنیم.

وی با اشاره به تجربه موفق و خوب نوسازی شناورهای مسافری با استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر یادآور شد: برنامه‎ریزی کرده‎ایم که در سال آینده نیز نوسازی لنج‎های باری را کلید بزنیم و با کمک  تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر،توسعه  این ناوگان را نیز رونق بخشیم.

به گفته مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی، 60 درصد 4300 فروند لنج باری کشور فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها