کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۰۸۱۵چهارشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۱۸۵۳۸ بازدید

قیمت جهانی طلا که در 3 روز گذشته با کاهش متوالی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بدون تغییر چندانی همراه شده و نزدیک به ...

قیمت جهانی طلا که در 3 روز گذشته با کاهش متوالی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بدون تغییر چندانی همراه شده و نزدیک به پایین ترین سطح در 2 هفته اخیر تثبیت شده است. در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت جهانی طلا در 3 روز اخیر با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است ساعت 18 امروز به وقت گرینویچ منتشر شود. قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.02 درصد کاهش به کمتر از 1232 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1225 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 2 مارس به شمار می رود.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی تاکید کرد: طلا بهترین عملکرد قیمتی را در بین سایر دارایی ها داشته است و علت اصلی این افزایش چشمگیر قیمت طلا در این مدت رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری، کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته به نظر من قیمت طلا در ماه های آینده همچنان روندی نزولی خواهد داشت. اگر فدرال رزرو آمریکا نیز طی ماه های آتی نرخ بهره را افزایش دهد، روند نزولی قیمت طلا تشدید خواهد شد.

البته نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و بی ثباتی مالی موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی کاهش یابد.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. به نظر می رسد فدرال رزرو در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اظهارات رئیس فدرال رزرو در پایان نشست امروز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با 0.26 درصد افزایش به بیش از 792 تن رسیده است. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و همچنین اعلام سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس و نرخ بهره این کشور نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها