کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران عقب نشینی کرد


کد خبر : ۲۰۷۹۰سه شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۱۳۸۴۵ بازدید

بازار بورس در آخرین سه‌شنبه سال جاری شاهد استراحت نماگرهای منتخب خود همزمان با افزایش عرضه از سوی برخی صندوق‌ها و ...

بازار بورس در آخرین سه‌شنبه سال جاری شاهد استراحت نماگرهای منتخب خود همزمان با افزایش عرضه از سوی برخی صندوق‌ها و حقوقی‌ها بود. بازاری که با یک پدیده نیز مواجه شد و شاخص کل 199 واحد افت کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 25 اسفندماه 94 با کاهش 199 واحدی به رقم 80 هزار و 37 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 51 واحد افزایش عدد 13 هزار و 191 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افت 59 واحدی به عدد 91 هزار و 455 واحد دست یافت ، شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 121 واحدی به عدد 56 هزار و 501 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 544 واحد کاهش عدد 172 هزار 101 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 2 واحد افزایش به رقم 804 واحد دست یافت.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 244 واحد، ملی صنایع مس ایران با 181 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 132 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت زامیاد با 226 واحد، ایران‌خودرو با 174 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 140 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 560 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 406 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 124 هزار و 600 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کنتورسازی ایران، معادن بافق، حق تقدم خرید سرمایه‌گذاری بهمن، زامیاد، سرمایه‌گذاری سایپا، لیزینگ رایان سایپا، بیمه اتکایی ایرانیان، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و حق تقدم خرید سهام اوراق اجاره (صدانا) از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه فارسیت دورود، تجهیز نیروی زنگان، اوراق مشارکت شهرداری دزفول، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق اجاره (صینا)، اوراق اجاره (صبوتا)، اوراق اجاره (صمپنا)، ماشین‌سازی اراک، کاشی سرامیک سینا، نیرو کلر متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد 375 میلیون سهم به ارزش بیش از 47.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی جابجا شد.

امروز در بازار بلوک نیز بیش از 192 میلیون سهم به ارزش بیش از 41 میلیارد تومان واگذار شد. همچنین در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران نیز امروز 11 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم به کدهای تابعه کد به کد شد.

امروز بورس تهران همزمان با بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های وابسته به گروه سایپا شاهد رنج‌های مثبت قیمتی در گروه خودرویی‌ها بود اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهام همزمان با افزایش تدریجی سهام از سوی سهامدار حقوقی در حالی رخ داد که تداوم اقبال خریداران به شکل‌گیری صف خریدهای پایدار در گروه‌های پیشرو و در عین حال افزایش تقاضا در برخی گروه‌های قطعه‌ساز بود.

امروز زامیاد اصلی‌ترین نماد معاملاتی مورد توجه بازار در گروه خودرویی‌ها بود که پس از بازگشایی نماد با رشد بیش از 80 درصدی سهم نسبت به قیمت پیش از بازگشایی نماد و پس از تعیین قیمت تئوریک سهم پس از اعمال افزایش سرمایه این شرکت بود.

در گروه معدنی‌ها نیز نگرانی از عرضه سهام از سوی سهامدار حقوقی اگرچه امروز اغلب نمادهای معاملاتی این گروه را به سمت تعادل حرکت داد، اما به شکل گیری صف خریدهای ناپایدار در برخی نمادهای معاملاتی این گروه نیز منجر شد.

در گروه فلزات اساسی نیز پس از شناسایی سود کوتاه مدت از سوی نوسان‌گیران امروز روند معاملات سهام در این گروه در شرایط متعادل قرار گرفت. در این گروه ذوب‌اهن اصفهان با خبر افزایش سرمایه 600 درصدی طی 2 مرحله در سال 95 روبروست.

روند حرکتی قیمت سهام گروه فلزات اساسی در بورس تهران با روند حرکت قیمت کالاهای پایه در بازارهای جهانی به شدت همگرا شده و شانه به شانه نمودارهای قیمت‌های جهانی به ویژه در گروه‌های مس و روی حرکت می‌کند.

امروز بازار سهام با بازگشت دوباره کنتورسازی ایران و مجاز شدن معاملات این سهم شاهد پدیده‌ای جدید در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال 94 بود.

این شرکت پس از تعدیل مثبت بیش از 400 درصدی در بودجه سال مالی 94 که عمده آن از محل صندوق‌های فروشگاهی است، در حالی امروز به بازار بازگشت که به دلیل عدم هماهنگی دستورهای خرید و فروش برای حراج مجدد به روز آینده موکول شد.

بالاترین دستورهای فروش در این نماد امروز 9 هزار و 500 تومان و 8 هزار تومان بود. این در حالی است که (آکنتور) پیش از توقف نماد معاملاتی خود در تاریخ 12 دی‌ماه امسال به قیمت بیش از 2 هزار و 107 تومان به ازای هر سهم متوقف شده بود.

بازگشت دوباره این شرکت عجیب و جنجال‌ساز یادآور خاطره سال‌های 87 و 88 را به ذهن می‌آورد، آن زمان که وقتی قیمت این سهم در 24 شهریورماه 87 به قیمت 145 تومان درجا می‌زد پس از گذشت کمتر از 15 ماه به قیمت 1368 تومان به ازای هر سهم در سوم آذرماه 88 رسید.

امروز در گروه فناوری اطلاعات، سیمانی و برخی دارویی‌ها و غذایی‌ها نیز بازار سهام با اقبال خریداران روبرو بود. بازاری که به طور سنتی انتظار دارد با آغوشی پُر از این گروه‌های جا مانده از رشد بازار به استقبال نوروز 95 روند.

به نظر می‌رسد بازار سهام فردا آخرین روز معاملاتی خود را همزمان با بازگشایی نمادهای معاملاتی پیشرو بازار و اقبال خریداران سهام در روندی مثبت به پایان ببرد و با چهره‌ای خندان از نوروز 95 استقبال کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها