کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد 8 میلیارد دلاری از ورود 5 میلیون گردشگر خارجی به ایران


کد خبر : ۲۰۷۶۶دوشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲:۳۹۱۹۳۴ بازدید

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پارسال پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند که ...

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پارسال پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند که سفر این گردشگران معادل 7.5 تا هشت میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشت.

«مسعود سلطانی فرد» عصر دوشنبه در مراسم بهره برداری از 29 طرح تحول خدمات فرودگاهی افزود: ایران از نظر سفر گردشگران خارجی بین 50 کشور جهان در رده 47 قرار دارد اما از نظر درآمدهای ارزی رتبه 36 جهان را به خود اختصاص داده است. وی گفت: هم اکنون درآمد کشور از صنعت گردشگری نیم درصد درآمد جهانی است اما درصددیم با برنامه ریزی های مناسب تا سال 1404 درآمد ارزی صنعت گردشگری ایران به دو درصد افزایش یابد. 

معاون رئیس جمهوری افزود: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا سال 1404 (2025 میلادی) شمار گردشگران خارجی برای سفر به ایران به 20 میلیون نفر افزایش یابد. 
به گفته وی، ایران از نظر جاذبه های گردشگری جزء 10 تا 15 کشور نخست جهان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری کشور هم اکنون به طور متوسط سالیانه 10 تا 12 درصد رشد دارد که با ادامه این روند در سال 2025 میلادی شاهد افزایش 20 میلیون نفری گردشگران خارجی به ایران خواهیم بود. 

وی یادآوری کرد: از زمانی که یک گردشگر خارجی برای گرفتن روادید و سفر به ایران کار خود را آغاز می کند تا زمان بازگشت به کشور خود، باید 27 دستگاه اجرایی انجام وظیفه کنند تا گردشگران خارجی بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند. 

به گفته وی، با توجه به تاکید دولت بر استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور، نوسازی و بهسازی فرودگاه ها و ناوگان هوایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی گفت: افزایش ظرفیت فرودگاه های کشور سفر گردشگران خارجی بیشتری را به ایران فراهم می کند و قرار است ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) با افتتاح ترمینال های حج و سلام تا پایان سال 1395 ظرفیت این فرودگاه به دو برابر کنونی افزایش یابد. 

معاون رئیس جمهوری افزود: 50 درصد گردشگرانی که در یک سال به ایران سفر می کنند گردشگران مذهبی و زیارتی اند و 50 درصد دیگر، گردشگران فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سلامت. 

«جلال الدین رفیع فر» مردم شناس و استاد دانشگاه تهران، بتازگی در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد «توسعه صنعت گردشگری سبب صدور فرهنگ ایران، افزایش ارتباطات فرهنگی، ارتباطات بین المللی و درآمدزایی می شود. بنابراین لازم است برای رونق این صنعت هزینه شود».

به گفته رفیع فر برای توسعه کمی و کیفی صنعت گردشگری در ایران به تاسیسات فیزیکی و امکانات زیستی گسترده و سپس آموزش گردشگری نیاز است. همچنین مدیریت آن به وجود یک سازمان قوی نیاز دارد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها