کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به خاطر فقیر شدن مردم عذر‌خواهی می‌کنیم


کد خبر : ۲۰۷۶یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳:۱۶۶۱۸۱ بازدید

معاون اول رییس‌جمهوری، مراسم معارفه وزیر ورزش و جوانان را به فرصتی تبدیل کرد تا ضمن پاسخ به برخی انتقادها، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه داده و به منتقدان یادآوری کند دولت یازدهم کشور را با چه وضعیتی تحویل گرفته است.

جهانگیری همچنین تاکید کرد که دولت قطعنامه‌های تحریم علیه ایران را کاغذ پاره نمی‌داند.

در این مراسم که صبح روز گذشته در ساختمان خیابان سئول وزارت ورزش برگزار شد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری، خود را به جای دولتمردان سابق قرار داد و به دلیل وضعیت اقتصاد کشور در سال 91 و فقیر شدن مردم از آنان عذرخواهی کرد. این در شرایطی است که هر گاه از رییس سابق دولت انتقادی می‌شد پاسخ می‌داد کسانی که انتقاد می‌کنند مگر گلستان تحویل من داده‌اند! 

معاون اول رییس‌جمهور با اعلام نرخ بیکاری جوانان و پرداختن به مشکلات اشتغال و ازدواج آنها کارنامه سال 91 کشور را کارنامه بسیار بدی عنوان کرد و گفت: «ما از مردم ایران به دلیل کوچک شدن سفره‌هایشان و تورم 40 درصدی عذرخواهی می‌کنیم. ما می‌دانیم که مردم کشور به دلیل افزایش تورم 40 درصدی و 60 درصدی در اقلام خوراکی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. ما درصدد آن هستیم که فشارها را کم کنیم، اما برخی گمان می‌کنند که دولت تنها راه حل مشکلات کشور را در بیرون جست‌وجو می‌کند. چه کسی از دولت این فکر را می‌کند؟!» به گزارش خبرگزاری مهر او ادامه داد: «ما معتقدیم که تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های غلط کشور را به این روز ‌انداخته است. باید تلاش کنیم با دیپلماسی قوی و حضور قدرتمند در عرصه بین‌المللی و همچنین اتخاذ سیاست‌های درست و منطقی تحریم‌های ظالمانه را برداشته و شرایط کشور را اصلاح کنیم. اگر تحریم‌ها برداشته و منابع در اختیار ما قرار داده شود به این معنی نیست که ایران صحنه نمایش اقلام خارجی خواهد شد.»

تحریم‌ها را کاغذ پاره نمی‌دانیم

او ادامه داد: «ما تحریم‌ها را کاغذ پاره نمی‌دانیم و دولت تدبیر و امید پیش‌ بینی‌های لازم را مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها شدیدتر شود برای اداره کشور، صادرات نفت و... انجام مي‌دهد.» معاون اول رییس‌جمهور گفت: «بودجه امسال 210 هزار میلیارد تومان بود، اما به مجلس اعلام کردیم این بودجه قابل وصول نیست و درخواست کردیم که این بودجه را به 150 هزار میلیارد تومان کاهش دهد، اما می‌گویم که همین 150 هزار میلیارد تومان بودجه نیز در شرایط فعلی کشور قابل وصول نیست.»

او با اشاره به رشد منفی 1/5 درصد و نرخ تورم 41 درصد کشور گفت: «دولت دیگر فرصت اشتباه کردن ندارد. کارنامه سال 91 کشور کارنامه بسیار بدی است که به هیچ عنوان قابل عرضه نیست. رشد منفی و نرخ تورم در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است. ما در زمان جنگ نیز رشد منفی داشته‌ایم، اما نرخ تورم نیز در آن زمان پایین بود. حتی سال‌های پس از آن نیز اگر نرخ تورم بالا رفته، اما رشد اقتصادی مثبت داشته‌ایم. وقتی هر دو اینها منفی می‌شود باید گفت یک رکورد بی‌سابقه در کشور ثبت شده است.»

جهانگیری با اشاره به فشارهای بین‌المللی و مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: «همه این مشکلات نشان از این دارد که دولت دیگر فرصت اشتباه کردن ندارد». وی به پیوند روحانی با مردم در 24 خردادماه اشاره کرد و افزود: «رییس‌جمهور با مردم در روزی که انتخاب شدند پیمان بست و همچنان ایشان بر پیمان خود پابرجا هستند.»

جهانگیری ادامه داد: «ما نباید یادمان برود که در اواخر سال گذشته برخی‌ها پیش بینی می‌کردند دلار 5 یا 7 هزار تومان بالا رود، اما تنها سه ماه از دولت گذشته و ما توانستیم ثبات را به بازار برگردانیم. تنشی در بازار کشور وجود ندارد، اقتصاددان به آینده امیدوارند و مردم دوباره روی آرامش دیده‌اند. حتی با انتخاب روحانی، وزیر خارجه ایتالیا گفت که در نیویورک بسیاری از اروپاییان صف کشیدند تا رییس‌جمهور ایران را ملاقات کنند.»

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات جوانان اشاره کرد و گفت: «در حوزه جوانان مساله زیاد است. ایران کشور جوانی است، بنابراین مسائل و مشکلات جوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.» او با بیان اینکه جامعه جوان فرصت طلایی همه دولت‌ها به حساب می‌آید، گفت: «اگر به این فرصت توجه نشود همین فرصت تبدیل به تهدیدهای خطرناک برای کشور خواهد شد، چرا که اصلی‌ترین سرمایه انسانی هر کشور جوانان هستند و تجربه نیز ثابت کرده که جوانان در هر صحنه‌ای که حضور داشته‌اند برای کشور مفید و موثر بوده‌اند.»

به گفته معاون اول رییس‌جمهور اگر به موضوع جوانان خوب پرداخته شود آنها نقش قابل توجهی در توسعه پایدار کشور خواهند داشت، بنابراین دولت مکلف است برای تقویت جایگاه جوان و توسعه پایدار کشور توجه جدی به حل مشکلات و معضلات آنها کند. ما نیاز به حضور نسل جوان برای توسعه کشور داریم. او با اشاره به ضرورت نشاط و امید در میان جوانان تصریح کرد: «هنگامی که جوان نقش موثری در تولید کشور داشته باشد آسیب‌های زیادی نیز پیش روی آنها خواهد بود در حال حاضر نرخ بیکاری جوانان ایران دو برابر حد معمول است. اشتغال آنها مشکلاتی را ایجاد کرده و ازدواج نیز از دغدغه‌های اصلی جوانان کشور است. همه اینها باید بررسی و آسیب شناسی شود.» جهانگیری شورای عالی جوانان و ورزش را مهم‌ترین جایگاه برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و مشکلات جوانان عنوان کرد و گفت: «امیدواریم که بتوانیم زمینه حل مشکلات جوانان کشور و توسعه اشتغال را برای جوانان به ارمغان بیاوریم.»

 ما می‌دانیم که مردم کشور به دلیل افزایش تورم 40 درصدی و 60 درصدی در اقلام خوراکی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

 برخی گمان می‌کنند که دولت تنها راه حل مشکلات کشور را در بیرون جست‌وجو می‌کند. چه کسی از دولت این فکر را می‌کند؟!»

 ما معتقدیم که تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های غلط کشور را به این روز انداخته است.

 ما تحریم‌ها را کاغذ پاره نمی‌دانیم و دولت تدبیر و امید پیش‌بینی‌های لازم را مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها شدیدتر شود برای اداره کشور، صادرات نفت و... انجام مي‌دهد.

 دولت دیگر فرصت اشتباه کردن ندارد. کارنامه پارسال کشور کارنامه بسیار بدی است.

 رشد منفی و نرخ تورم در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

 نباید یادمان برود که در اواخر سال گذشته برخی‌ها پیش‌بینی می‌کردند دلار تا 5 یا 7 هزار تومان بالا رود.

 با انتخاب روحانی وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که در نیویورک بسیاری از اروپاییان صف کشیدند تا رییس جمهور ایران را ملاقات کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها