کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فضای بازار ارز عادی شد


کد خبر : ۲۰۷۳۲دوشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸:۴۵۱۳۹۲ بازدید

دلار که روز پنج‌شنبه تحت‌تاثیر هیجان‌سازی معامله‌گران غیررسمی 15 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود، روز شنبه تحت‌تاثیر عادی شدن فضای ...

دلار که روز پنج‌شنبه تحت‌تاثیر هیجان‌سازی معامله‌گران غیررسمی 15 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود، روز شنبه تحت‌تاثیر عادی شدن فضای بازار، 15 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 430 تومان بازگشت. به گفته فعالان، در اولین روز هفته انتهایی سال 94، فضای بازار ارز آرام بود و عامل افزایشی خاصی در بازار حضور نداشت.

به گزارش ایران جیب به نقل از دنیای اقتصاد، در این فضا، عواملی چون «کاهش نرخ حواله درهم»، «پایین بودن ارزش دلار در کشورهای همسایه» و «افزایش حجم ارز موجود در بازار» موجب شد قیمت دلار اولین کاهش خود پس از 2 افزایش متوالی را تجربه کند. افت قیمت روز شنبه موجب شد که هیجان افزایشی معامله‌گران ارزی کاهش پیدا کند و فضای بازار عادی شود. همسو با کاهش دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 10 هزار تومان رسید. جدا از کاهش شاخص ارزی، پایین آمدن اونس تا میانه کانال هزار و 200 دلار نیز در افت فلز گرانبهای داخلی موثر بود. با وجود افت سکه تمام، روز شنبه، سکه‌های نیم و ربع افزایش قیمت را تجربه کردند. در اولین روز هفته، نیم‌سکه با 4هزار تومان افزایش به قیمت 429 هزار تومان و ربع سکه با هزار تومان رشد به قیمت 281 هزار تومان رسید. به گفته حاضران در بازار، افزایش تقاضا برای سکه‌های کوچک‌تر در آستانه سال 95، عامل اصلی رشد قیمت آن دو بوده است.

 

گرفتاری در دامنه محدود

شنبه، شاخص بازار ارز تغییرات قیمتی خود را در دامنه محدودی انجام داد تا نوسان‌گیران ارزی نیز به همین نوسانات اندک دل خوش کنند. در اولین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 440 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت. شروع کاهشی دلار در حالی رخ داد که روز پنج‌شنبه تعداد زیادی از معامله‌گران تحت‌تاثیر فضای نسبتا هیجانی بازار انتظار داشتند، روند افزایشی این ارز در روز شنبه نیز ادامه پیدا کند. با این حال، انتظار این عده محقق نشد و دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت.

پس از شروع کاهشی روز شنبه، در ادامه روز این ارز10 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 430 تومان رسید. این در حالی بود که شاخص ارزی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 30 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و تا بهای 3 هزار و 445 تومان بالا آمده بود. افزایش دو روزه دلار در انتهای هفته گذشته و جوسازی معامله‌گران پیرامون برخی اخبار بیرونی موجب شده بود که تا حدی هیجان در بخش غیررسمی بازار بالا رود. با این حال، کاهش قیمت روز شنبه آب پاکی را روی دست معامله‌گران ریخت و هیجانات افزایشی‌های بازار را کاهش داد. یکی از عواملی که به کاهش قیمت دلار در روز شنبه کمک کرد، پایین آمدن نرخ حواله درهم در دبی بود. در اولین روز هفته، نرخ حواله درهم تا 933 تومان پایین آمد. در کنار این، پایین بودن ارزش دلار در مناطق اطراف، دیگر علامت کاهشی بازارهای همسایه به بازار داخلی بود. به این ترتیب، مجموع این عوامل دست به دست هم دادند تا برخی از معامله‌گران خود را در موقعیت فروش قرار دهند و حجم ارز موجود در بازار افزایش یابد. برخلاف کاهش دلار، روز شنبه قیمت یورو در بازار داخلی افزایش یافت. در اولین روز هفته، ارز اروپایی با 30 تومان افزایش از کانال 3 هزار و 700 تومانی خارج شد و به قیمت 3820 تومان رسید.

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها