کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نام ایرلاین‌های بدهکار در لیست سیاه


کد خبر : ۲۰۵۱۷دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۱۹۱۲۲۹ بازدید

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تشکیل پرونده‌ای مطابق قانون برای جبران خسارات برای شرکت‌های ...

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تشکیل پرونده‌ای مطابق قانون برای جبران خسارات برای شرکت‌های بدهکاری که در زمان مشخص‌شده برای تعیین تکلیف بدهی خود به شرکت فرودگاه‌ها اقدام نکرده‌اند، خبر داد.

‌به گزارش ایران جیب به نقل از ‌روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌محمدرضا امامی اظهار داشت: ‌شرکت‌های بدهکاری که در زمان مشخص‌شده برای تعیین تکلیف بدهی خود به شرکت فرودگاه‌های کشور اقدام نکنند، علاوه بر اقدام حقوقی، پرونده‌ای مطابق قانون برای جبران خسارات تشکیل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها‌ گفت: این شرکت ‌درآمد – هزینه‌ای است و به تبع آن، تولید و وصول درآمد، شرط لازم برای ادامه‌ حیات مؤثر و کارآمد شرکت محسوب می‌شود و از طرف دیگر، بنا بر ماهیت و وظایف تعریف‌شده، وصول درآمدهای ناشی از صرف منابع و سرمایه‌های ملی، جزو وظایف و تکالیف ذاتی شرکت محسوب می‌شود؛ بنابراین در جهت استیفای حقوق دولت و صیانت از بیت‌المال و پیگیری‌ها و تذکرات قانونی دستگاه‌های نظارتی و همچنین رفع نیازهای مالی شرکت، در جهت وصول مطالبات معوقه از شرکت‌های هواپیمایی اقدام کرده‌ایم.

امامی افزود: اکنون مطالبات این شرکت از 23 شرکت هواپیمایی فعال در بخش صنعت حمل و نقل هوایی کشور افزون بر حدود هفت هزار میلیارد ریال (هفتصد میلیارد تومان) است. منشأ مطالبات مذکور نیز استفاده‌ شرکت‌های هواپیمایی از خدمات عملیاتی شامل خدمات فرودگاهی، خدمات مسافری، Jetway ، CUTE ، برق هواپیما و هندلینگ و غیره، خدمات عملیاتی شامل اماکن فرودگاهی، آب، برق، گاز، تلفن و ترانک و همچنین بخش کوچکی از سایر خدمات قابل ارایه در فرودگاه‌‌ها است‌ و این در شرایطی است که شرکت نه تنها از بابت عدم پرداخت بدهی‌ها از جانب شرکت‌های هواپیمایی در فشار است بلکه ناگزیر است سود سهام و مالیات قانونی را نیز پرداخت کند که بابت آنها از شرکت‌ها وصول نداشته است و این فشار را بر شرکت مضاعف می کند.

وی با بیان این که در حال بررسی برای رده‌بندی شرکت‌های هواپیمایی از نظر پایبندی به تعهدات آنها به حقوق مردم و بیت‌المال هستیم، ادامه داد: شرکت­‌هایی که نسبت به اجرای تعهدات خود پایبندی لازم را داشته باشند، جزو شرکای تجاری متعهد و سایر شرکت­‌ها به عنوان شرکت‌های غیر متعهد در لیست سیاه برای ارائه­ خدمات قرار خواهند گرفت.

امامی افزود‌: طی ما‌ه‌های اخیر پس از ارسال اخطار کتبی، نسبت به طرح دعوی در مراجع قضایی و تشکیل پرونده‌ کیفری برای شرکت‌های هواپیمایی بدهکار با هدف اخذ مطالبات معوقه اقدام شده و درباره برخی شرکت‌ها علاوه بر اقدام کیفری، اقدام حقوقی نیز انجام و تشکیل پرونده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای آخرین بار جلساتی با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و واحدهای مالی و حقوقی تشکیل و مقرر شد تا آنها قبل از تاریخ تعیین شده برای روشن کردن و تسویه‌ مطالبات معوقه، اقدام لازم را به عمل آورند.

وی اظهار کرد: بدیهی است در صورت عدم تعیین تکلیف مطالبات توسط شرکت‌های بدهکار، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان وظیفه و تکلیف قانونی در استیفای حقوق دولت، اقداماتی را‌ درباره شرکت‌های مذکور به عنوان تصرف غیر قانونی در اموال دولت عمل خواهد آورد‌.

وی‌«پیگیری ممنوع‌الخروج کردن مسئولان مقصر مربوطه»، «توقیف و بستن حساب‌های بانکی»، «جلوگیری از انجام پرواز‌های Extra»، «محدود کردن خدمات در سطح فرودگاه‌ها» و «معرفی شرکت‌های فاقد تعهد به افکار عمومی» را برخی از پیگیری‌های حقوقی و قانونی در این‌باره عنوان کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها