کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۰۵۱۵دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۵۴۸۴۲ بازدید

در معاملات روز دوشنبه طلا اندکی بالاتر از آخرین جایگاه هفته گذشته خود ایستاد؛ این در حالی بود که رشد اخیر این فلز گرانبها ناشی از کاهش ...

در معاملات روز دوشنبه طلا اندکی بالاتر از آخرین جایگاه هفته گذشته خود ایستاد؛ این در حالی بود که رشد اخیر این فلز گرانبها ناشی از کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بوده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از رویترز، هر اونس طلا با اندکی افزایش قیمت نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته، یکهزار و 262 دلار و 40 سنت معامله شد. این در حالی است که این فلز گرانبها در مقاطعی از روز جمعه با ثبت قیمت هر اونس یکهزار و 279 دلار و 60 سنت بالاترین سطح خود را از سوم فوریه 2015 تجربه کرده بود.
 
آمار نشان می‌دهد که میزان اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا 242 هزار واحد افزایش یافته است همچنین با توجه به آمار مشخص شد که 30 هزار شغل در ماه دسامبر و ژانویه اضافه شده است که باعث کمک به کاهش ترس در مورد رکود اقتصاد آمریکا شد.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد:«علیرغم آمار قدرتمند اشتغال بخش غیرکشاورزی انتظار افزایش نرخ بهره در ماه مارس هنوز بسیار اندک است و این موضوع باعث حمایت قیمت طلا شده است.»

با این حال گان اعلام کرد که در مورد قیمت طلا همچنان بدبین است، پیش‌بینی وی از قیمت نهایی طلا در سال جاری اونسی 1000 تا 1150 دلار خواهد بود. این تحلیلگر همچنین پیش‌بینی کرد که فدرال‌رزرو دستکم یکبار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. فدرال‌رزو در دسامبر سال گذشته در میان نشانه‌هایی از قدرت بزرگترین اقتصاد دنیا، برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش داد.
 
جیمز استیل، تحلیلگر HSBC همچنان معتقد است که روند صعودی طلا همچنان دست‌نخورده باقی خواهد ماند و این فلز زرد علیرغم آمار اشتغال قوی آمریکا سقوط نخواهد کرد. استیل در یادداشتی نوشت: «اما این قیمت‌های بالا، تقاضای فیزیکی طلا را محدود خواهد کرد و ممکن است باعث ملایم شدن رشد شود.» 

در هفته منتهی به اول مارس صندوق‌های تامینی و مدیران پول برای نخستین بار از اواسط ژانویه، پیشنهادات صعودی خود را در COMEX  کاهش دادند. در میان فلزات گرانبهای دیگر نیز، هر اونس نقره بدون تغییر 15.51 دلار، هر اونس پالادیوم با افت 0.4 درصدی 553 دلار و هر اونس پلاتین با کاهش 0.5 درصدی 974 دلار و 50 سنت معامله شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها