کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولید مشترک مبلمان ایرانی و ایتالیایی آغاز شد


کد خبر : ۲۰۴۴۸شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۵۵۲۲۲۴ بازدید

خبر همکاری مشترک ایران و ایتالیا در تولید و طراحی مبلمان در کشور در حالی از طرف رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کالا اعلام ...
تولید مشترک مبلمان ایرانی و ایتالیایی آغاز شدتولید مشترک مبلمان ایرانی و ایتالیایی آغاز شد

خبر همکاری مشترک ایران و ایتالیا در تولید و طراحی مبلمان در کشور در حالی از طرف رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کالا اعلام می‌شود که نمی‌توان از گلایه‌های صادراتی این اتحادیه از سازمان توسعه تجارت و افت چشمگیر صادرات مبلمان چشم پوشید.

حسن احمدیان، با بیان این‌که برای توسعه و ارتقای سطح کیفی تولیدات مبلمان و افزایش قدرت صادرات، تفاهم‌نامه‌ای بین این اتحادیه با اتحادیه مبلمان ایران به امضاء رسید تا از این پس مفاد این تفاهم‌نامه تحت عنوان تولید مشترک، انتقال تکنولوژی، طراحی و اهدای لیسانس به تولیدات داخلی به اجرا در آید.

وی در ادامه با اشاره به افت صادرات مبلمان در سال‌های اخیر اذعان کرد: در حالی که در سال‌های 1390 و 1392 با رشد سه - چهار برابری صادرات روبرو بودیم، در سال‌های اخیر عوامل مختلفی باعث افت صادرات در این حوزه شد.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در تشریح افت صادرات تصریح کرد: از آنجاکه عمده بازار ما کشور عراق بود، در سال‌های اخیر ظهور داعش یکی از اساسی‌ترین عوامل کاهنده میزان صادرات به شمار می‌رفت و در عین حال اختصاص نیافتن نمایشگاه‌های مبلمان به این اتحادیه نیز در کاهش صادرات اثر‌گذار بوده است.

احمدیان ضمن بیان این‌که حمایت‌های مناسبی از سوی سازمان توسعه و تجارت برای پیشبرد اهداف صادراتی صنعت مبلمان صورت نگرفته و با اشاره به عدم حمایت مالی در سفرهای برون‌مرزی از سوی آن سازمان اظهار کرد: در حالی که نمایشگاه‌ها پل ارتباطی میان تجار خارجی و تولید‌کننده‌های داخلی به‌شمار می‌رود اتحادیه صادر‌کنندگان مبلمان آنها را تحت اهداف و اولویت‌های صادراتی تعریف می‌کند و همین‌طور اعزام اعضای این اتحادیه به سفرهای تجاری و نمایشگاه‌های برون‌مرزی به صورت رایگان و از طریق درآمد حاصل از همین نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد، ولی شاهد هستیم که این نمایشگاه‌ها به غیر واگذار شده که عملا در گسترش بازار و اهداف صادراتی گام موثری محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به شناسایی بازار‌های جدید صادراتی در این حوزه اذعان کرد: طبق برنامه، این اتحادیه به شناسایی بازارهای هدف با در نظر گرفتن قیمت‌های مدنظر، فرهنگ، مذهب، روابط تجاری و دیگر عوامل اقدام کرد که این اقدام به 10 کشور شامل عراق، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه، با مجموع 400 تا 450 میلیون نفرجمعیت ختم شد که ویژگی‌ها و پتانسیل‌های مورد نظر صادراتی را دارا بودند.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در خصوص حمایت‌های گمرکی برای تولید داخلی و صادرات گفت:‌ در سال‌هایی که ما شاهد رشد سه الی چهار برابری صادرات در این صنف بودیم، تولید از طریق تعرفه‌ها و ارزش‌گذاری‌های گمرکی حمایت می‌شد؛ به‌طوری که ما نه با بالابردن تعرفه، بلکه با افزایش ارزش‌های وارداتی از ورود اجناس نامرغوب با قیمت پایین جلوگیری کرده‌ایم که به افزایش کیفیت تولید و تمایل به صادرات در شرکت‌های داخلی منجر شد.

احمدیان تاثیر‌گذاری برجام و بازگشایی مبادی بانکی و همین‌طور سوئیفت را یک تاثیر‌گذاری فوری ندانست و حداقل زمان اثر آن را در اردیبهشت‌ماه سال آینده دانست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها