کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر مکان گیت عوارضی آزادراه تهران - قم


کد خبر : ۲۰۴۴۰شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۳۷۲۶۹۵ بازدید

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که در آینده نحوه اخذ عوارض از خودروهای عبوری در آزادراه تهران-قم تغییر خواهد ...

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که در آینده نحوه اخذ عوارض از خودروهای عبوری در آزادراه تهران-قم تغییر خواهد کرد گفت: سال آینده گیت عوارضی ورودی به قم را آماده و گیت عوارضی خارج از تهران را جمع می‌کنیم.

داود کشاورزیان گفت: از مدت‌ها قبل دفتر حضرت امام (ره) و اخیرا هم شهرداری تهران درخواست کردند که عوارضی ابتدای آزادراه تهران-قم به دلیل ایجاد ترافیک جابه‌جا شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ اخیر میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یک شرکت ایتالیایی افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد که شرکت ایتالیایی وضعیت محور را برای سرمایه‌گذاری و ارتقای سطح خدمات بررسی کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: بدون تردید در آینده نحوه اخذ عوارض از خودروهای عبوری در این آزادراه تغییر خواهد کرد و این شکل فیزیکی گیت‌ها برچیده خواهد شد بنابراین ضرورتی ندارد که بخواهیم با سرمایه‌گذاری جدید گیت قبلی را حذف و در محل دیگر گیت جدید ایجاد کنیم.

وی ادامه داد:‌ ابتکاری که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به آن رسید این بود که عوارضی ابتدای آزادراه تهران- قم حذف شود و خودروهای عبوری در ورودی قم عوارض بپردازند چون آنجا گیت وجود دارد البته چندسالی بود که گیت ورودی به شهر قم مورد استفاده نمی‌گرفت اما طبق این برنامه ترمیم و فعال می‌شود یعنی خودروهایی که وارد آزادراه تهران-قم می‌شود تا قم عوارض پرداخت نمی‌کنند و در ورودی شهر قم اخذ عوارض انجام می‌شود و در مسیر برگشت نیز گیت عوارضی از ابتدای شهر قم حذف و در ورودی شهر تهران عوارض از خودروها دریافت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حذف گیت عوارضی مستقر در ورودی به آزادراه محاسنی دارد چون وجودش باعث ترافیک می‌شد مخصوصا خودروهایی که قصد گردش به چپ و رفتن به سمت مرقد حضرت امام (ره) را دارند بعد از حذف گیت راحت‌تر می‌توانند این کار را انجام دهند اما حسن اخذ عوارض در انتهای آزادراه نیز آن است که مقداری ترافیک را آرام می‌کند.

وی افزود: اگر همه دوستان با این جمع بندی موافق باشند آن را اجرا می‌کنیم چون سهل‌الوصول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار برای حل مشکل ترافیک در ابتدای آزادراه تهران-قم است.

کشاورزیان درباره زمان اجرای طرح اصلاح گیت عوارضی آزادراه تهران-قم و آزادراه قم-تهران به پایگاه خبری وزارت راه گفت: به زودی اجرا می‌شود البته یک نشستی هم باید با پلیس داشته باشیم نظر دوستان پلیس را هم بگیریم٬ قطعا این کار در سال ۹۴ انجام نمی‌شود اما بلافاصله سال آینده گیت عوارضی ورودی به قم را آماده و گیت عوارضی سمت تهران را جمع می‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها