کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برند زعفران ایرانی در جهان به نام اسپانیا شناخته شده است


کد خبر : ۲۰۳۸۹پنجشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۴۲۱۰۳۷ بازدید

مدیر کل دفتر تعالیم طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برند (نشان تجاری) برخی کالاهای ما به نام کشور دیگر ثبت شده ...

مدیر کل دفتر تعالیم طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برند (نشان تجاری) برخی کالاهای ما به نام کشور دیگر ثبت شده است به طور مثال اکنون در همه کشورهای دنیا، زعفران ما به نام کشور اسپانیا شناخته شده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایرنا ، بیش از 95 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود اما ارزش افزوده این محصول نصیب کشورهایی مانند اسپانیا (بزرگترین واردکننده زعفران ایران) می شود در صورتی که بیشترین زحمت برای طلای سرخ در ایران کشیده می شود چرا که برای به دست آوردن یک کیلوگرم زعفران خشک باید کشاورزان ساعت های متمادی، 170هزار دانه گل را از کلاله جدا و با حساسیت بالایی خشک کنند.

براساس گزارش ستاد خبری چهارمین سمینار تخصصی طب سنتی، دکتر علیرضا عباسیان افزود: درزمان حاضر شاهد فعالیت تعدادی از کارآفرینان در حوزه طب سنتی ایران هستیم اما آنچه که اهمیت دارد حضور در بازارهای جهانی است.

وی تصریح کرد: حضور در بازارهای جهانی نه تنها در رابطه با گیاهان دارویی و درمان های حاصل از آن نادیده گرفته شده بلکه در مورد کالاهای دیگر هم شاهد این اتفاق هستیم که برند ما به نام کشور دیگر ثبت شده است که از نمونه های می توان به زعفران اشاره کرد.

مدیر کل دفتر تعالیم طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طب سنتی فقط حجامت یا ماساژ نیست. این دانش طیف وسیعی از کاربردهای مختلف را دربرمی گیرد که با بهره‎گیری از آنها می توان صنعت گردشگری کشور را رونق داد. به طور مثال «حمام ترکیه» که امروز به یکی از نقاط گردشگری این کشور تبدیل شده است، نمونه مشابهی از حمام ایرانی با کاربردهای مختلف آن در زمان گذشته است.

عباسیان خاطرنشان کرد: با وجود سابقه طولانی طب سنتی از گذشته تاکنون، این طب و درمان آن به شیوه مدرن، به تازگی در کشور ما مطرح شده است و این دانش هنوز مراحل ابتدایی پیشرفت خود را پشت سر می گذارد. این در حالی است که کشور های دیگر با درک اهمیت این دانش در رشد و توسعه، هم اکنون پیشتاز جذب توریسم هستند.
وی یادآور شد: ایران با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب، بستر خوبی برای رشد انواع گیاهان دارویی فراهم کرده است، اما این ظرفیت ها شناخته شده نیست. اگرچه ایران پرداختن به طب سنتی را دیر آغاز کرده است، اما باز هم درخور توجه است و باید سیاست گذاری های خوبی در این زمینه انجام می شود تا بتوانیم طب سنتی را دوباره در کشور احیا کنیم.

عباسیان تاکید کرد : با احیای طب سنتی زنجیره اشتغال زایی مستقیم برای ساخت، ترکیب، فرآوری، کاشت و بسته بندی گیاهان دارویی ایجاد می شود.

چهارمین سمینار تخصصی طب سنتی که از روز گذشته (چهارشنبه) کار خود را آغاز کرده امروز بعدازظهر در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی به کار خود پایان خواهد داد.

درمان های خانگی مجربات، کاربردهای طب سنتی در درمان بیماری های تنفسی، کاربردهای طب سنتی در درمان بیماری های پوست و مو، اعمال یداوی و کاربرد آن در درمان بیماری ها (ماساژ درمانی)، اعمال یداوی و کاربرد آن در درمان بیماری ها (مبانی نظری، حجامت و بادکش) و کاربردهای گیاهان دارویی در درمان بیماری های رایج، طب سنتی و انتقال تجربیات مناطق مختلف از محورهای این همایش به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها