کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۰۳۸۵پنجشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۴۹۱۲۰۳ بازدید

به دنبال انتشار گزارش مربوط به وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا طی ماه فوریه، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شد و ...

به دنبال انتشار گزارش مربوط به وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا طی ماه فوریه، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شد و این مساله بار دیگر قیمت جهانی طلا را با نوسان همراه ساخته است.

تازه ترین گزارش موسسه ای دی پی نشان می دهد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته بیش از 214 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. بر اساس این گزارش آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است. البته ادامه روند صعودی ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان مانع از افت بیشتر قیمت طلا شده و قیمت این فلز زرد همچنان نزدیک به 1240 دلار در هر اونس باقی مانده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17 درصد رشد داشته و بهترین عملکرد را در بین سایر دارایی ها ثبت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1238 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه با رشد 0.7 درصدی روبرو شده بود.

قیمت این فلز زرد روز 11 فوریه به بیش از 1260 دلار رسید که این بالاترین رکورد در یک سال گذشته به شمار می رود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شاخص سهام تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص گزارش روز جمعه وزارت کار در خصوص وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در ماه فوریه قرار خواهد داشت.

مایکل مک کارتی از موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس در این باره تاکید کرد: در صورتی که تقاضا برای سهام و اوراق قرضه افزایش یابد، قیمت طلا در کوتاه مدت با فشار بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر می رسد طی روزهای اخیر تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید سهام و اوراق قرضه بیشتر شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر نیز روز گذشته به بیش از 25.35 میلیون اونس رسید که این بالاترین رکورد از سپتامبر 2014 میلادی به شمار می رود.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه فوریه بیش از 190 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه ژانویه به 151 هزار فرصت شغلی رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها