کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از سرگیری همکاری زیمنس با شرکت‌های ایرانی در بخش انرژی


کد خبر : ۲۰۳۸۱جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳:۴۷۸۶۶ بازدید

کمپانی آلمانی زیمنس با همکاری یک شریک ایرانی توربین‌های گازی در ایران خواهد ساخت. رویترز می‌نویسد زیمنس در حال برنامه‌ریزی ...
از سرگیری همکاری زیمنس با شرکت‌های ایرانی در بخش انرژیاز سرگیری همکاری زیمنس با شرکت‌های ایرانی در بخش انرژی

کمپانی آلمانی زیمنس با همکاری یک شریک ایرانی توربین‌های گازی در ایران خواهد ساخت. رویترز می‌نویسد زیمنس در حال برنامه‌ریزی برای همکاری جامع با ایران در حوزه انرژی است و نیز الکتریزه کردن خطوط راه‌آهن است.

گروه صنعتی/مهندسی "مپنا" در چارچوب یک موافقت‌نامه با زیمنس توربین‌های گازی این کمپانی را در ایران تولید خواهد کرد. مقامات زیمنس در مونیخ با اعلام این خبر در روز چهارشنبه (دوم مارس / 12 اسفند) گفتند که این همکاری شامل ارسال بیش از 20 توربین گازی و کمپرسورهای مربوط به آنها ظرف ده سال آینده می‌شود.

زیمنس و گروه مپنا به عنوان نخستین پروژه خود، قراردادی برای یک نیروگاه در بندرعباس امضا کرده‌اند. برای این نیروگاه، قرار است دو توربین گازی و ژنراتورهای مربوطه ارسال شود.

کنسرن داکس نیز با شرکای ایرانی تفاهم‌نامه‌ای برای مدرنیزه کردن تأسیسات تامین برق این کشور امضا کرده است. یو کازر، مدیرعامل زیمنس می‌گوید: «با این توافق بسیار مهم، ما شراکت دیرپا با گروه مپنا در حوزه انرژی را دوباره از سر خواهیم گرفت.»

زیمنس به عنوان نخستین کنسرن اروپایی، پیشتر تفاهم‌نامه‌ای با ایران برای نوسازی راه‌آهن این کشور با مسئولان جمهوری اسلامی امضا کرده بود.

این کمپانی در ژانویه گذشته موافقت‌نامه‌ای با ایران به امضا رساند که به گزارش رسانه‌های ایران به مشارکت زیمنس در طرح‌های مربوط به الکتریزه کردن قطار تهران به مشهد، ایجاد یک خط آهن سریع‌السیر میان تهران و اصفهان و تولید 500 واگن قطار برمی‌گردد.پس از پایان گرفتن تحریم‌های غرب علیه ایران بین شرکت‌های آلمانی رقابتی سخت بر سر ورود به بازار ایران در گرفته است.

آلمان تا شروع تحریم‌ها علیه ایران در سال 2006 طرف اصلی تجاری ایران بود. اما در شرایط تحریم‌ها شرکت‌های چینی و آسیایی بخشی از بازار ایران را در غیاب آلمان به دست گرفتند.

ایرانی‌ها در جریان سفر صاحبکاران آلمانی به این کشور کتمان نکرده‌اند که مایلند آلمان همچنان شریک اصلی ایران در اروپا باقی بماند. برای شرکت‌های آلمانی برخی پیش‌بینی‌ها مبنی به رشد اقتصادی 8 تا 9 درصدی ایران در سال‌های آتی جذاب و وسوسه‌انگیز است.شرکت زیمنس نیز که در برخی از رشته‌های فعالیتش با مشکلات و رکود روبروست، افزایش فعالیت در ایران را مهم ارزیابی می‌کند. این شرکت امیدوار است که در زمینه تولید انرژی، خطوط قطارهای زیرزمینی و تکنولوژی پزشکی به قراردادهایی با ایران دست یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها