کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۲۰۱۳۳چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۲۴۱۷۲۱ بازدید

بازار سهام امروز شاهد تقویت نماگرهای خود همسو با معاملات کد به کد و بلوکی حقوقی‌ها و تعدیل‌های مثبت در نمادهای معاملاتی ...

بازار سهام امروز شاهد تقویت نماگرهای خود همسو با معاملات کد به کد و بلوکی حقوقی‌ها و تعدیل‌های مثبت در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بود. بازاری که در آستانه انتخابات با گام‌های محتاطانه ترجیح می داد قدم بردارد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز 5 اسفند ماه 94، با 136 واحد افزایش به رقم 77 هزار و 840 واحد  رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما امروز با افت 48 واحدی عدد 12 هزار و 745 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 21 واحدی عدد 87 هزار و 358 واحد را به ثبت رساند.

شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 35 واحدی به رقم 54 هزار و 8 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با رشد 6563 واحدی عدد 173 هزار و 17 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین در بازار فرابورس شاخص کل این بازار با رشد 2 واحدی عدد 830 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 116 واحد، مخابرات ایران با 58 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 51 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 46 واحد، خدمات انفورماتیک با 35واحد و گروه مپنا با 31 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به نمام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس،‌ ارزش کل معاملات بورس امروز به بیش از 426 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 529 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 93 هزار و 850 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی نصیر ماشین، کاشی و سرامیک الوند، سرما آفرین،‌دشت مرغاب، لبنیات پاستوریزه پاک، کاشی پارس،‌قند مرودشت، بازرگانی  و تولیدی مرجان کار، قند شیروان قوچان بجنورد، تی‌بی‌سی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی معدنی دماوند، کویر تایر، بین‌المللی محصولات پارس، حق تقدم خرید سهام ایران خودرو متوقف شدند.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز بازار فرابورس شاهد معامله بلوکی 16.1 درصد است کل سهام غیر مدیریتی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در نماد «پترول» به قیمت هر سهم 1700 ریال بود.

به نظر می‌رسد خریدار این بلوک امروز گروه توسعه مالی مهر آیندگان بود. معامله‌ای که از بابت آن صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتفع شد.

در گروه خودرویی‌ها نیز امروز در حالی مهلت پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده خرید سهام ایران خودرو پایان یافت که در نماد معاملاتی عادی این شرکت با وجود معامله بیش از 103 میلیون سهم به ارزش 35 میلیارد و 352 میلیون تومان، معاملات این سهم در روندی متعادل و در دامنه نوسان مثبت قیمتی به کار خود پایان داد.

امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی فجر نیز پس از برجای گذاشتن بازدهی 25درصدی در پایان پنجمین روز از ورود این سهم به بازار سهامدار حقوقی بیش از 10 میلیون سهم این شرکت را به صف خرید میلیونی شکل گرفته در این سهم واگذار کرد.

تکاپو برای افزایش سرمایه در کنار اعلام بودجه برآوردی قابل توجه در سال مالی 95 باعث شده تا انگیزه رشد قیمت هر سهم «بفجر» با انتظارهای بالایی روبرو باشد.

به گزارش فارس،‌در گروه فناوری اطلاعات نیز امروز در حالی اصلاح قیمتی باعث افزایش عرضه سهام دراین گروه شد که در نماد معاملاتی «رانفور» فرصت خرید مناسبی برای جمع‌آوری این سهم در هفته آینده فراهم شده است. «رانفور» اصلی‌ترین شرکت در گروه فناوری اطلاعات است که می‌تواند از محل کارمزد تراکنش های بانکی منتفع شود.

در عین حال سایر شرکت‌های گروه فناوری اطلاعات نیز یکی از برترین سهم‌ها برای سرمایه‌گذاران بلند مدت و میان مدت هستند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی شاهد سبز ماندن شاخص کل بورس به مدد معاملات بلوکی و کد به کد برخی حقوقی‌ها و شرکت‌های بازارگردانی بود که معامله‌گران آن ترجیح می‌دادند در آستانه انتخابات پس فردا با گام‌های محتاطانه در تالار شیشه‌ای قدم بردارند با آنچه که مسلم است افق بازار سرمایه چه در قبل و در چه بعد از انتخابات مجلس به دلیل آنکه از وضعیت انجماد در دوران تحریم‌ها خارج شده همچنان روشن خواهد بد.

امروز معاملات کد به کد و بلوکی سهام در نمادهای معاملاتی بانک ملت با 50 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد و 700 میلیون تومان، سرمایه‌گذاری غدیر با 50میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان، بانک تجارت با 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان، ایران ترانسفو با 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 19 میلیون تومان، بیمه تعاون با بیش از 13.8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، حق تقدم خرید سهام توسعه اقتصادی آرین با حجمی بالغ بر 13.99 میلیون سهم به ارزش بیش از 13 میلیارد و 900 میلیون تومان، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان به حجم 9.9 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون سهم بود.

امروز اغلب معامله‌گران حرفه‌ای و هوشمند بازار ترجیح می‌دادند در تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک حاضر در تابلوهای فرابورس و در عین حال در گروه‌های دارویی، لوازم خانگی و برخی سیمانی‌ها نوسان گیری کنند.

در این میان برخی شرکت‌های غذایی و شوینده نیز مورد توجه بازار است.

به گزارش فارس به نظر می‌رسد بازار پس از پشت سر گذاشتن روزهای انتخاباتی آینده در شرایط جدی‌تری برای تصمیم‌گیری در بازار قدم بردارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها