کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یخ‌زدگی بازار آهن در آستانه نزدیکی به فصل بهار


کد خبر : ۲۰۰۸۱سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۴۶۱۵۳۵ بازدید

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: در بازار همچنان نبود تعادل عرضه و تقاضا وجود دارد به طوری که تقاضا بسیار کم و عرضه بسیار زیاد است و این امر باعث ...
یخ‌زدگی بازار آهن در آستانه نزدیکی به فصل بهاریخ‌زدگی بازار آهن در آستانه نزدیکی به فصل بهار

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: در بازار همچنان نبود تعادل عرضه و تقاضا وجود دارد به طوری که تقاضا بسیار کم و عرضه بسیار زیاد است و این امر باعث شده است که رکود در بازار آهن تشدید شود.

 

محمد آزاد اظهار کرد: بازار آهن طی هفته گذشته هیچ تغییری نسبت به هفته‌ و ماه‌های گذشته نداشته و حتی  تقاضا  نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته و فروشندگان بازار آهن منتظر هستند که خریداری برای محصولات فولادی به بازار مراجعه کند اما هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و فقط میزان بسیار ناچیزی محصولات فولادی جابه جا می‌شود.

آزاد بیان کرد: فروشندگان و تولیدکنندگان امیدوار هستند که انتخابات مجلس صورت بگیرد و سال آینده شاهد تصمیماتی در خصوص رونق کل اقتصاد و کسب و کار مردم  همچنین بازار آهن باشیم.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در رابطه با وضعیت معاملات محصولات فولادی تصریح کرد: در حال حاضر معاملات بازار آهن در حداقل انجام می‌شود و قیمت‌ها هم بسیار پایین آمده و هفته به هفته قیمت‌ها کاهشی تر می‌شوند.

آزاد عنوان کرد: طی هفته گذشته شمش آهن به ازای هر کیلوگرم 940 تومان به معامله رسید، میلگرد به ازای هر کیلوگرم 1100 تومان داد و ستد شد و تیرآهن هم به ازای هر کیلوگرم 1200 تومان خرید و فروش شد که قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی تر شده و حتی بعضی از فروشندگان که نیاز به نقدینگی دارند حاضر هستند که محصولات خود را ارزان‌تر و زیر قیمت بفروشند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص اینکه تا چه زمانی رکود در بازار آهن وجود دارد، ادامه داد: رکود در بازار آهن بسیاری از صنعتگران دیگر را به دنبال خود می‌کشد، بزرگترین صنعتی که از این موضوع تاثیرپذیرفته صنعت ساختمان است و زمانی که صنعت ساختمان در رکود است، بازار آهن نیز بدون رونق خواهد بود.

او افزود: در کشور ما حدود 80 نوع صنعت داریم که مصرف مواد اولیه‌شان آهن است. عمده‌ترین و مهم‌ترین صنعت خودروسازی است که در حال حاضر فعالیت‌شان شروع شده اما بقیه صنایع ما تقریباً تعطیل هستند و کار نمی‌کنند. صنایعی مانند لوازم خانگی، لوله‌سازی و پروفیل‌سازی صنایعی هستند که به صورت نیمه تعطیل درآمدند. به طور کلی 250 کارخانه تبدیل پروفیل دارند که در حال حاضر حدود 85 کارخانه کار می‌کنند و بقیه کارخانه‌ها تعطیل هستند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان بیان کرد: به طور کلی سیاست‌های کشور را دولت تعیین می‌کند و دولت باید طرح‌های عمرانی در همه شهرها داشته باشد و طرح‌های راهسازی بسیاری برنامه ریزی کند.

او در خصوص اینکه محصولات فولادی وارداتی به چه اندازه بازار را در اختیار خود درآوردند، خاطرنشان کرد: محصولات وارداتی به تولید ما ضربه زده و در حال حاضر ممیلگرد و تیرآهن از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شود که از کشورهای ترکیه، هند و کره‌ جنوبی است. اما کشوری که بیشترین عمده بازار داخلی را در اختیار خود در آورده است چین است که بزرگترین تولیدکننده آهن و فولاد دنیاست و سال گذشته بیش از 100 تن کالای خود را در بازار جهانی فروخت و اگر با قیمت شکنی نفروشد صنایع اش تعطیل می‌شود.

آزاد در خصوص چشم‌انداز بازار آهن عنوان کرد: بازار آهن تا پایان سال در رکود خواهد ماند و احتمال می‌رود در نیمه دوم سال 95 بازار آهن به سمت رونق حرکت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها