کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت میلگرد و تیرآهن در کف


کد خبر : ۱۷۴۶۶چهارشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۴۳۶۲۷۲ بازدید

بازار آهن پایتخت با نزدیک شدن فصل سرما وارد فاز جدیدی از رکود شده و به نظر می رسد با توجه به ورود آهن آلات چینی به کشور، فروشندگان ...

بررسی‌ها حاکی از آن است که بازار آهن در هفته پیش همچون هفته‌ها و ماه‌های اخیر معاملات کم شده و بازار آهن بی رمق و ساکت و سرد شده است. توافق ایران با 1+5 و با اجرایی شدن برجام تاثیری در قیمت محصولات فولادی و رونق در بازار آهن نگذاشت و همچنان این بازار در رکود به سر می‌برد.

در همین زمینه محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در خصوص وضعیت بازار آهن به اقتصادنیوز گفت: بازار آهن همچنان در رکود است و بازار آهن بسیار بی‌رمق شده و معاملات بسیار کم در این بازار وجود دارد.

آزاد بیان کرد: قیمت محصولات فولادی مثل شمش آهن، تیرآهن و میلگرد به کف رسیده است و فعالان بازار برای رسیدن به نقدینگی محصولات خود را قسطی یا زیر قیمت می‌فروشند.

او افزود: اگر دولت طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز را افزایش ندهد بازار آهن از رکود خارج نمی‌شود.

آزاد خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی دولت این است که از تولیدکننده داخلی حمایت کند و اضافه محصولات فولادی را به کشورهای خارج صادر کند که این اتفاق در حال حاضر خیلی کم وجود دارد.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: در بازار آهن شاهد ورود محصولات فولادی چینی هستیم که این امر به فروشندگان و تولیدکنندگان ما ضرر وارد کرده است چراکه چینی‌ها محصولات خود را ارزان‌تر می‌فروشند و مصرف‌کننده‌ها این محصولات را خریداری می‌کنند و حتی به کیفیت پایین این محصولات توجهی ندارد.

آزاد ادامه داد: با رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام مرزها باز شده و باید مراقت باشیم که هر محصول فولادی بی‌کیفیتی وارد بازار داخلی ما نشود.

او در خصوص معاملات هفته گذشته در بازار آهن تصریح کرد: به طور کلی در بازار آهن شاهد کاهش زیادی در معاملات هستیم اما در هفته گذشته یک مقداری کمی تیرآهن در بازار معامله شد و میلگرد و شمش آهن همچنان در حالت سکون وجود دارد.

آزاد در خصوص قیمت محصولات فولادی گفت: قیمت میلگرد در هفته گذشته به ازای هر کیلوگرم 1380 تومان بود و قمیت شمش آهن 1100 تومان و قیمت تیرآهن به ازای هر کیلوگرم 1580 تومان در بازار آهن معامله شد.

او افزود: تا پایان امسال شاهد تغییر قمیت چه افزایش و چه کاهش قیمت محصولات فولادی نخواهیم بود و بازار آهن تا آخر امسال در رکود به سر خواهد برد و همه فعالان برای سال 95 امید دارند با افزایش ساخت و ساز بازار آهن رونق پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها